Aportacions a la teoria de la interdependència lingüística: anàlisi de tres models d'escolarització plurilungüe a la Vall d'Aran / Jordi Suïls Subirà
Suïls, Jordi
Huguet Canalis, Àngel

Data: 2002
Resum: De l'abstract de l'article: "Aquest article ofereix un resum del treball de camp dut a terme en l'any 2000 per a l'avaluació del funcionament del sistema aranès d'escolarització plurilingüe. S'hi exposen els resultats quan a competència lingüística assolida en occità, català i castellà per part d'alumnat de diferents tipologies quant a condició lingüística familiar. Els resultats permeten concloure que, per a l'aspecte avaluat, l'ensenyament que pren l'occità com a llengua vehicular és la millor opció de les que s'han aplicat fins avui, i independentment de l'extracció lingüística dels alumnes. L'explicació es proposa en termes d'interdependència lingüística i s'apliquen proves de correlació per tal de suportar l'argument".
Nota: Referències bibliogràfiques (p. 273)
Document: Estudi
Matèria: Sociolingüística ; Ensenyament ; Escoles ; Instituts ; Bilingüisme ; Català ; Occità ; Espanyol ; Vall d'Aran
Publicat a: Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 16 (2002), p. 261-274 (Articles)




El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Estudis

 Registre creat el 2012-02-13, darrera modificació el 2020-03-21



   Favorit i Compartir