Resultats globals: 2,352 registres trobats en 0.01 segons.
Traces. Catàleg, 2,352 registres trobats
Traces. Catàleg 2,352 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
Alerta amb el català / El Punt Avui
Sobre la caiguda en l'ús social i en el nivell competencial del català segons els resultats de les proves de competències bàsiques dels alumnes de sisè de primària i quart d'ESO a Catalunya.
2023
El Punt Avui, 16 octubre 2023, p. 2 (Punt de vista. Editorial)  
2.
Alumnes i docents de català: rebel·lió i resistència / Gost, Laura
2023
Ara, 8 octubre 2023, p. 41 (Debat)  
3.
Quines lectures escolars han deixat empremta? / Fajardo, Carla
Els autors citats comparteixen quina és la lectura escolar que els han marcat més.
2023
Ara. Ara llegim, 14 octubre 2023, p. 34-35  
4.
Una llengua, dos mons / Branchadell, Albert
L'autor dedica l'article a la recentment desapareguda Carme Junyent i tracta sobre la doble denominació català-valencià: "El nostre homenatge a la mestra Junyent consistirà a desenvolupar la idea que acceptar una doble denominació per a la llengua catalana no és necessàriament divisiu i pot ser raonable, amb algun matís inevitable".
2023
Ara, 11 setembre 2023, p. 20 (Debat)  
5.
Així veu el món la nostra literatura / Fajardo, Carla
Sobre algunes fites que mostren la repercussió i l'activitat de la literatura catalana al mapa internacional, com per exemple la celebració de la Llull Fellowship, una trobada la d'editors de ficció i de literatura infantil i juvenil organitzada per l'Institut Ramon Llull. [...]
2023
Ara. Ara llegim, 9 setembre 2023, p. 34-35  
6.
La literatura com a patrimoni i com a experiència / Soler i Llopart, Albert (Universitat de Barcelona)
Resum: "A partir de la distinció de la literatura entesa com a patrimoni col·lectiu o entesa com a experiència personal, es proposa un replantejament de la docència de la literatura a l'ensenyament universitari o secundari que situï una i altra dimensió en el lloc que els pertoca per tal d'afavorir l'aprenentatge. [...]
2023
Els Marges, Núm. 130 (Primavera 2023), p. 66-77 (Al marge)
   
7.
L'atenuació a les aules de Secundària: estudi aproximatiu de la competència pragmàtica dels adolescents / Torre Martínez, Noelia de la (Universitat de València)
Resum: "L'objectiu d'aquesta investigació és realitzar un estudi de l'atenuació pragmàtica a partir de l'anàlisi d'un corpus de mostres escrites i orals recollides a l'aula. Considerem l'atenuació com un mecanisme encarregat de mitigar el missatge per tal de suavitzar les tensions, amenaces a la imatge pròpia i, especialment, a l'aliena (Briz 1998). [...]
2021
Teixir xarxa, fer camí. Aportacions recents al futur de la catalanística, Lleida : Punctum, 2021 (p. 93-110)  
8.
"No pot ser que parlar valencià siga un acte de militància" / Tena, Violeta
Entrada: "Adela Costa (Gandia, Safor, 1941) és un d'aquells rostres poc coneguts, però que va fer possible que, al País Valencià, es bastira una xarxa de docents a favor de la llengua. Fundadora de la Tramuntana, la primera escola en català del País Valencià, i membre de l'Institut de Ciències de l'Educació, des d'on es va facilitar l'aprenentatge de l'idioma als docents a la dècada dels vuitanta, 'El Temps' conversa amb ella sobre ensenyament, llengua i futur.
2023
El Temps, Núm. 2032 (23 maig 2023), p. 55-58 (Mirador. Llengua)  
9.
L'educació, un tema literari / Tamarit, Anna
Resum: "Amb aquesta proposta hem volgut fer ús dels estudis de la tematologia, per tal d'aplicar-los, metodològicament, en la programació de llengua i literatura amb l'alumnat de secundària. En aquest nivell els objectius i els continguts del currículum marcats en les programacions oficials pretenen que l'alumnat assolisca alguns coneixements d'obres i d'autors de la literatura universal. [...]
2020
L'Aiguadolç, Núm. 49 (2020), p. 25-38 (Monogràfic: Vida literària)  
10.
Ensenyar literatura. Del comentari de texts als tallers literaris / Prats, Antoni (IES Maria Ibars)
Resum: "Des dels anys seixanta del segle passat s'ha observat un canvi d'enfocament en l'ensenyament de la Literatura envers el contacte directe amb els textos pròpiament literaris, tot i la davallada general dels estudis humanístics en l'ensenyament secundari si més no en benefici de les matèries "útils" i, per altra banda, sense oblidar el despertar espontani del gust literari des de la infantesa, mitjançant la literatura oral. [...]
2020
L'Aiguadolç, Núm. 49 (2020), p. 9-23 (Monogràfic: Vida literària)  

Traces. Catàleg : 2,352 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.
No heu trobat el que estaveu cercant? Proveu la vostra cerca a:
Instituts dins Amazon
Instituts dins Google Books
Instituts dins Google Scholar
Instituts dins Google Web
Instituts dins INSPIRE
Instituts dins NEBIS
Instituts dins Scirus