1.
|
|
2.
|
|
El català a l'escola: cal reprendre la iniciativa
/
Vila i Moreno, F. Xavier
Un fragment: [. . . ] mentre no es pugui garantir que tot l'alumnat acaba dominant la llengua pròpia del país, caldria revisar el criteri segons el qual als alumnes que han cursat a Catalunya els darrers anys de primària i tota l'ESO se'ls reconeix automàticament el nivell C1 de català. [...]
2021
Ara, 18 febrer 2021, p. 26 (Debat)
|
|
3.
|
|
Com desaprofitar les lectures obligatòries
/
Pagès Jordà, Vicenç
Vicenç Pagès parla les lectures obligatòries als instituts i enumera aquelles pràctiques que com a professor ha vist i no li han agradat. Últim paràgraf: "Estem passant de fer llegir llibres que no tots els alumnes poden entendre a fer llegir llibres que no val la pena llegir. [...]
2021
Ara. Ara llegim, 30 gener 2021, p. 47 (El lector accidental)
|
|
4.
|
"Malament, si un mestre ja ho sap tot"
/
Miralles, Mercè
S'entrevista al pedagog i especialista en història de l'educació a Catalunya Salvador Domènech, que acaba de publicar 'Angeleta Ferrer. La força de la renovació pedagògica', una biografia d'Àngela Ferrer, filla de Rosa Sensat.
2021
La República, Núm. 140 (23 gener 2021), p. 24-27 (Societat)
|
|
5.
|
|
La reculada del català
Sobre les dades de l'informe de política lingüística 2019 elaborat per la conselleria de Cultura.
2020
Avui, 22 desembre 2020, p. 2 (Punt de vista. Editorial)
|
|
6.
|
|
7.
|
Residual
/
Fonalleras, Josep M. (1959-)
Últim fragment: "(. . . )«l'ús del castellà a les aules és residual en una part significativa de centres docents». Aquesta és una asseveració fo-namentada en el prejudici, en l'imaginari dels jutges previ a qualsevol estudi concloent. [...]
2020
El Periódico de Catalunya, 21 desembre 2020, p. 22 (Opinió. Pros i contres)
|
|
8.
|
|
9.
|
|
"Amb la llengua no hem de fer cap pas enrere"
/
Lillo i Usechi, Manuel
Amparo Navarro Faure és la primera rectora de la Universitat d'Alacant i, a més, la primera alacantina que exerceix aquesta posició de lideratge acadèmic. Es parla amb ella per conèixer quins són els seus plans de futur per a la institució acadèmica més important del sud del país. [...]
2021
El Temps, Núm. 1908 (5 gener 2021), p. 36-39 (Mirador. Universitat)
|
|
10.
|
Blindar la 'immersió'?
/
Fabà, Albert
Amb motiu de l'aprovació de la llei Celáa, que reforma l'anterior llei orgànica d'Educació, l'autor reflexiona sobre la immersió lingüística a l'escola catalana; sobre què vol dir 'blindar' i què significa la immersió.
2021
L'Avenç, Núm. 475 (Gener 2021), p. 18-19 (L'opinió. Bitllets)
|
|