Data: |
2020 |
Resum: |
Del resum de l'article: "Aquest article tracta sobre les tendències educatives actuals i els nous reptes que l'educació multilingüe planteja. Es presenta la situació lingüística actual a la gran majoria de centres educatius on diverses llengües coexisteixen dins i fora de l'aula. S'expliquen les diferents tendències educatives lligades al foment del multilingüisme, com ara la importància del manteniment de les llengües pròpies de l'alumnat, la incorporació de l'anglés en una edat primerenca i els nous enfocaments metodològics en l'ensenyament de llengües, com són els programes CLIL i EMI. S'exposa un nou paradigma emergent en el camp del multilingüisme, anomenat 'translanguaging', que adopta per primera vegada un enfocament purament multilingüe i incorpora la recerca avantguardista en adquisició de llengües addicionals i competència multilingüe. Es conclou amb una sèrie de valoracions sobre didàctica multilingüe i futures línies de recerca". |
Nota: |
Inclou referències bibliogràfiques (p. 139-147) |
Document: |
Estudi |
Matèria: |
Multilingüisme ;
Ensenyament ;
Didàctica ;
Anglès ;
Segona llengua ;
Català ;
Espanyol |
Publicat a: |
Caplletra, Núm. 68 (Primavera 2020), p. 125-147 (Monogràfic: "Retrat de l'educació multilingüe") , ISSN 2386-7159 |