Traces : base de dades de llengua i literatura catalanes 848 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
Francesc Feliu i Josep Maria Nadal, 'Constructing Languages. Norms, myths and emotions' / Sentí i Pons, Andreu (Universitat de València)
"El títol del llibre que ressenye 'Constructing Languages. Norms, myths and emotions', editat pels professors Feliu i Nadal se centra en tres àmbits concrets: I) els processos de codificació de les varietats estàndard, II) l'anàlisi dels mites i dels pensaments sobres les llengües, III) el relat reflexiu de les emocions que lliguen els parlants amb les llengües i les conseqüències que se'n deriven. [...]
Caplletra, Núm. 63 (Tardor 2017), p. 320-326 (Ressenyes)
2 documents
2.
Gonçal López-Pampló, 'D'Ors a Fuster. Per una història de l'assaig en la literatura contemporània' / Cano, J. Àngel (Universitat de València)
"López-Pampló pretén amb aquest estudi construir la base, el punt de partida, per a una veritable història de l'assaig en la literatura catalana, encara no realitzada. L'estudiós, feta aquesta prevenció inicial, divideix la investigació en tres grans blocs: "I. [...]
2017
Caplletra, Núm. 63 (Tardor 2017), p. 315-319 (Ressenyes)
2 documents
3.
Kathryn A. Woolard, 'Singular and Plural. Ideologies of Linguistic Authority in 21st Century Catalonia' / Nicolàs, Miquel (Universitat de València)
2017
Caplletra, Núm. 63 (Tardor 2017), p. 304-309 (Ressenyes)
2 documents
4.
Francesc Montero i Aulet, 'Manuel Brunet. El periodisme d'idees a l'ull de l'huracà' / Vallès, Santi (Universitat de València)
"La personalitat i l'obra de Manuel Brunet necessitava d'un estudi monogràfic aprofundit, d'un enfocament d'anàlisi tan complex com la personalitat del seu protagonista i tan exhaustiu com la transcendència de la seua producció periodística i literària. [...]
2017
Caplletra, Núm. 63 (Tardor 2017), p. 294-298 (Ressenyes)
2 documents
5.
Teodor Llorente, 'Poesies i proses valencianes' / Zalbidea Berenguer, Alaitz (Universitat de València)
"[. . . ] Tot i que el recull recolza en uns treballs precedents força meritoris, com ara el llibre 'Poesia valenciana completa', que el 1983 publicaren Lluís Guarner i Francesc Pérez i Moragón a l'editorial Tres i Quatre, i el volum 'Obra valenciana completa', una edició que el mateix Roca preparà i publicà amb el suport de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, aquesta nova edició del professor Roca es presenta com un treball més complet, i, encara, esmena alguna distracció anterior. [...]
2017
Caplletra, Núm. 63 (Tardor 2017), p. 290-293 (Ressenyes)
2 documents
6.
Lola Badia, Lluís Cifuentes, Sadurní Martí i Josep Pujol editen, 'Els manuscrits, el saber i les lletres a la Corona d'Aragó, 1250-1500' / Alemany Ferrer, Rafael (Universitat d'Alacant)
"Aquest volum, pulcrament editat, reuneix vuit aportacions l'origen primigeni de les quals és una jornada d'estudi homònima celebrada a la Universitat de Barcelona en octubre del 2014 sota la coordinació dels ara editors del llibre. [...]
2017
Caplletra, Núm. 63 (Tardor 2017), p. 285-289 (Ressenyes)
2 documents
7.
Beatriz Fernández i Anna Pineda, 'Basc per a catalanoparlants (o de com dues llengües tan diferents s'assemblen tant)' / Galarraga, Aritz
L'obra citada és un manual de gramàtica que pretén acostar el basc, de manera propera i amena, als catalanoparlants.
2017
Caplletra, Núm. 63 (Tardor 2017), p. 279-284 (Ressenyes)
2 documents
8.
La relación entre conocimientos gramaticales y el aprendizaje de prácticas discursivas: el adjetivo como ejemplo / Rodríguez-Gonzalo, Carmen (Universitat de València) ; Zayas, Felipe (Grup de Recerca sobre l'Ensenyament i Aprenentatge de Llengües)
De l'abstract de l'article: "Una gramática pedagógica ha de recoger los conocimientos gramaticales relevantes para la educación lingüística y ha de mostrar cómo estos conocimientos permiten reflexionar sobre la lengua y utilizarla de forma más consciente en sus distintos usos sociales. [...]
2017
Caplletra, Núm. 63 (Tardor 2017), p. 245-277 (Articles monogràfic)

Conté un annex el el qual s'especifica la relació de llibres de text analitzats

2 documents
9.
Cap a una gramàtica per a l'ensenyament: definició i caracterització / Camps, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Milian, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
De l'abstract de l'article: "Aprendre llengua a l'escola implica també aprendre'n la gramàtica en el sentit de saber explícitament conscient, com a eina per a la reflexió sobre la llengua en ús, amb l'objectiu de fer-lo més conscient i adequat a les diferents situacions d'intercanvi discursiu, tant des de la perspectiva del parlant o escriptor emissor, com des de la posició d'interlocutor, lector o participant. [...]
2017
Caplletra, Núm. 63 (Tardor 2017), p. 217-243 (Articles monogràfic)
2 documents
10.
La implementació d'una nova gramàtica pedagògica: obstacles i oportunitats a partir de l'experiència al Quebec francòfon / Nadeau, Marie (Université du Québec à Montréal)
De l'abstract de l'article: "La qualitat de la llengua francesa al Quebec és un tema sensible i que està constantment d'actualitat a causa de la situació sociolingüística del francès a l'Amèrica del Nord. [...]
2017
Caplletra, Núm. 63 (Tardor 2017), p. 189-216 (Articles monogràfic)
2 documents

Traces : base de dades de llengua i literatura catalanes : 848 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.
No heu trobat el que estaveu cercant? Proveu la vostra cerca a:
Caplletra dins Amazon
Caplletra dins Google Books
Caplletra dins Google Scholar
Caplletra dins Google Web
Caplletra dins INSPIRE
Caplletra dins NEBIS
Caplletra dins Scirus