Resultats globals: 524 registres trobats en 0.01 segons.
Traces. Catàleg, 524 registres trobats
Traces. Catàleg 524 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
Taula Rodona 2: Cohesió social i llengües / Cabré i Pla, Anna ; Vila i Moreno, F. Xavier ; Cassany, Daniel ; Lorenzo Galés, Neus ; Teixidó i Planas, Martí ; Casas, Mariona ; Gisbert, Mercè (Presentació de l'acte) ; Secció de Filosofia i Ciències Socials. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana. Institut d'Estudis Catalans ; Association Héloïse ; Fundació Marta Mata Garriga ; Fundació Ferrer i Guàrdia ; Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya ; Rosa Sensat ; Col·loqui Internacional Héloïse 'Pedagogies de la democràcia i la resistència a l'Europa del segle XX i fins avui' (2019 : Barcelona)
En aquesta mesa de comunicacions, s'explora la funció de les llengües en l'ensenyament català en la cohesió social dels alumnes, sobretot en entorns amb un gran focus d'immigrats, principalment a partir del català. [...]
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2019  
2.
[Discussió] / Otero i Vidal, Mercè ; Ribé, Carme ; Gallifa, Josep (Moderador) ; Secció de Filosofia i Ciències Socials. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana. Institut d'Estudis Catalans ; Association Héloïse ; Fundació Marta Mata Garriga ; Fundació Ferrer i Guàrdia ; Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya ; Rosa Sensat ; Col·loqui Internacional Héloïse 'Pedagogies de la democràcia i la resistència a l'Europa del segle XX i fins avui' (2019 : Barcelona)
Torn de col·loqui posterior a una mesa de comunicacions de la qual forma part la de Carme Ribé, sobre el projecte Fem l'Escola Plurilingüe. Ribé és interpel·lada per Mercè Otero, que li demana per què el projecte -amb implantació en diversos punts dels Països Catalans- no ha arribat al País Valencià. [...]
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2019  
3.
[Escola catalana avui plurilingüe. Una visió evolutiva] / Ribé, Carme ; Gallifa, Josep (Presentació de l'acte) ; Secció de Filosofia i Ciències Socials. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana. Institut d'Estudis Catalans ; Association Héloïse ; Fundació Marta Mata Garriga ; Fundació Ferrer i Guàrdia ; Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya ; Rosa Sensat ; Col·loqui Internacional Héloïse 'Pedagogies de la democràcia i la resistència a l'Europa del segle XX i fins avui' (2019 : Barcelona)
Carme Ribé presenta a grans trets l'objectiu del projecte Fem l'Escola Plurilingüe, de la Societat Catalana de Pedagogia, destinat a millor l'ensenyament lingüístic tant de les llengües estrangeres com del català als centres educatius. [...]
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2019  
4.
Tractament integrat de llengua i contingut: Quina llengua? Com s'integra? Per a què? / Martí, Otilia (Universitat Jaume I)
Del resum de l'article: "Aquest article té dos objectius. D'una banda, provar de resoldre la indefinició pedagògica i terminològica del Tractament Integrat de Llengua i Contingut. De l'altra, avaluar aquest enfocament des d'una perspectiva plurilingüe. [...]
2020 - 10.7203/Caplletra.68.16478
Caplletra, Núm. 68 (Primavera 2020), p. 219-242 (Monogràfic: "Retrat de l'educació multilingüe")  
5.
El multilingüisme a l'escola: tendències educatives i nous reptes / Portolés Falomir, Laura (Universitat Jaume I)
Del resum de l'article: "Aquest article tracta sobre les tendències educatives actuals i els nous reptes que l'educació multilingüe planteja. Es presenta la situació lingüística actual a la gran majoria de centres educatius on diverses llengües coexisteixen dins i fora de l'aula. [...]
2020 - 10.7203/Caplletra.68.16474
Caplletra, Núm. 68 (Primavera 2020), p. 125-147 (Monogràfic: "Retrat de l'educació multilingüe")  
6.
Perquè no et caigui la casa a sobre / Justícia, Antònia
Una proposta de deu llibres d'activitats destinades a fomentar la creativitat i la diversió dels infants en aquests temps de confinament.
2020
La Vanguardia. Culturas, Núm. 924 (28 març 2020), p. 8 (Llibres. Literatura infantil i juvenil)  
7.
Obituari: Pedro Luis Cano (1946-2018) / Espluga, Xavier (Universitat de Barcelona)
A propòsit de la mort del filòleg Pere Lluís Cano, se'n repassa la trajectòria, centrada, sobretot, en la didàctica del llatí per a estudiants universitaris, alguns dels quals en català (' Introducció a l'estudi de la llengua llatina', 1998), com també en l'elaboració de guions basats en el món clàssic i en la traducció d'obres llatines a l'espanyol, entre altres facetes.
2019 - https://doi.org/10.1344/AFAM2019.9.1.10
Anuari de Filologia. Antiqua et Mediaevalia, Núm. 9, vol. 1 (2019), p. 92-96 (Varia)  
8.
Obituari: Bàrbara Matas (2017) / Espluga, Xavier (Universitat de Barcelona)
Balanç de la trajectòria de la filòloga clàssica Bàrbara Matas, desapareguda el 2017, que s'havia especialitzat en la didàctica del llatí en manuals per a secundària. A més de la docència universitària, va impulsar les col·leccions "La Quimera" i "L'Esparver Clàssic", on va publicar diverses traduccions al català de textos de literatura llatina.
2017
Anuari de Filologia. Antiqua et Mediaevalia, Núm. 7 (2017), p. 84-90 (Varia)  
9.
Obituari: Dolors Condom / Espluga, Xavier (Universitat de Barcelona)
Balanç de la trajectòria de la filòloga clàssica Dolors Condom (1926-2016), de la qual es destaca la participació en projectes com el 'Diccionari Llatí-Català' o la traducció d'obres de Ciceró i Rutili Namació per a la Fundació Bernat Metge, a més dels seus materials de didàctica del llatí per a la secundària, entre altres treballs.
2016
Anuari de Filologia. Antiqua et Mediaevalia, Núm. 6 (2016), p. 87-89 (Varia)  
10.
Josep M. Castellà Lidon, Montserrat Vilà Santasusana. '10 idees clau: Ensenyar la competència oral a classe. Aprendre a parlar en públic' / Cremades i Cortiella, Elga (Masarykova univerzita)
2016 - https://doi.org/10.5817/ERB2016-2-23
Études romanes de Brno, Vol. 37, núm. 2 (2016), p. 268-269 (Comptes rendus)  

Traces. Catàleg : 524 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.
No heu trobat el que estaveu cercant? Proveu la vostra cerca a:
Didàctica dins Amazon
Didàctica dins Google Books
Didàctica dins Google Scholar
Didàctica dins Google Web
Didàctica dins INSPIRE
Didàctica dins NEBIS
Didàctica dins Scirus