Llengua, identitat i escola / Maria Josep Saladrich i Garriga
Saladrich i Garriga, Maria Josep

Resum: L'autora constata el fet que l'aplicació de la normalització lingüística als instituts d'ensenyament secundari de Catalunya no està obtenint els resultats esperats en la mesura que molts alumnes ofereixen resistència a parlar en català. Més concretament, s'analitzen les possibles causes d'aquesta resistència, com la identificació dels conceptes de llengua i identitat, el bilingüisme en el procés d'escolarització dels alumnes, el fet de pertànyer a una "etclasse", els problemes propis d'una etapa com és l'adolescència i la manca d'identificació amb aquells trets que consideren diferents al grup amb el qual s'identifiquen.
Nota: Recerques
Document: Estudi
Matèria: Normalització lingüística ; Ensenyament ; Escoles ; Català ; Espanyol ; Bilingüisme
Publicat a: Revista d'Etnologia de Catalunya. Barcelona, núm. 15 (1999, Novembre), p. 128-133




El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Estudis

 Registre creat el 2009-11-30, darrera modificació el 2016-11-23



   Favorit i Compartir