Llengua, identitat i escola / Maria Josep Saladrich i Garriga
Saladrich i Garriga, Maria Josep

Resumen: L'autora constata el fet que l'aplicació de la normalització lingüística als instituts d'ensenyament secundari de Catalunya no està obtenint els resultats esperats en la mesura que molts alumnes ofereixen resistència a parlar en català. Més concretament, s'analitzen les possibles causes d'aquesta resistència, com la identificació dels conceptes de llengua i identitat, el bilingüisme en el procés d'escolarització dels alumnes, el fet de pertànyer a una "etclasse", els problemes propis d'una etapa com és l'adolescència i la manca d'identificació amb aquells trets que consideren diferents al grup amb el qual s'identifiquen.
Nota: Recerques
Documento: Estudi
Materia: Normalització lingüística ; Ensenyament ; Escoles ; Català ; Espanyol ; Bilingüisme
Publicado en: Revista d'Etnologia de Catalunya. Barcelona, núm. 15 (1999, Novembre), p. 128-133




El registro aparece en las colecciones:
Tipo de documento > Estudios

 Registro creado el 2009-11-30, última modificación el 2016-11-23



   Favorit i Compartir