Actituds dels docents davant les noves situacions escolars multiculturals i multilingües: qüestions recurrents / Juli Palou i Montserrat Fons
Fons, Montserrat
Palou, Juli

Data: 2009
Resum: Del resum de l'article: "Amb la intenció de trobar nous marcs interpretatius per comprendre com l'escola acull els nouvinguts, propicia els intercanvis lingüístics i aborda l'educació plurilingüe de tots, el treball que presentem focalitza l'atenció en el docent, un dels components més importants de qualsevol situació educativa. Entenem que el docent no només concreta objectius i continguts, dissenya activitats, selecciona materials i avalua, sinó que també acull, acompanya i vetlla per les relacions socials i afectives que en el context del centre educatiu es vehiculen gairebé sempre acompanyats d'intercanvis lingüístics. Per dur a terme la seva tasca, el docent interpreta cada context i basa el seu fer pràctic en un sistema de creences, representacions i sabers (CRS) construït a partir de diverses fonts, sobretot de la pròpia experiència personal i professional que ha tingut i té en relació amb l'aprenentatge de les llengües i el seu ús".
Nota: Inclou bibliografia (p. 168-169)
Document: Estudi
Matèria: Emigració i immigració ; Actituds lingüístiques ; Multilingüisme ; Instituts ; Escoles ; Català ; Espanyol
Publicat a: Zeitschrift für Katalanistik, Núm. 22 (2009), p. 151-169 (Monogràfic: "Llengua i joves als Països Catalans") , ISSN 2199-7276





El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Estudis

 Registre creat el 2019-05-28, darrera modificació el 2023-06-11



   Favorit i Compartir