Resultados globales: 41 registros encontrados en 0.04 segundos.
Referencias, Encontrados 2 registros
Traces. Catálogo, Encontrados 39 registros
Referencias Encontrados 2 registros  
1.
Revista del Col·legi / Revista del Col·legi ; Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya ; Butlletí. Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya
Barcelona : Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya, 1997-  
2.
Butlletí del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya / Butlletí. Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya ; Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya ; Revista del Col·legi
Barcelona, 1971-1997
   

Traces. Catálogo Encontrados 39 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
Taula Rodona 2: Cohesió social i llengües / Cabré i Pla, Anna ; Vila i Moreno, F. Xavier ; Cassany, Daniel ; Lorenzo Galés, Neus ; Teixidó i Planas, Martí ; Casas, Mariona ; Gisbert, Mercè (Presentació de l'acte) ; Secció de Filosofia i Ciències Socials. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana. Institut d'Estudis Catalans ; Association Héloïse ; Fundació Marta Mata Garriga ; Fundació Ferrer i Guàrdia ; Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya ; Rosa Sensat ; Col·loqui Internacional Héloïse 'Pedagogies de la democràcia i la resistència a l'Europa del segle XX i fins avui' (2019 : Barcelona)
En aquesta mesa de comunicacions, s'explora la funció de les llengües en l'ensenyament català en la cohesió social dels alumnes, sobretot en entorns amb un gran focus d'immigrats, principalment a partir del català. [...]
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2019  
2.
Taula Rodona 1: Ser docent en una societat democràtica en crisi / Ruiz, Ferran ; Besalú, Xavier ; Martí, Francina (Presentació de l'acte) ; Secció de Filosofia i Ciències Socials. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana. Institut d'Estudis Catalans ; Association Héloïse ; Fundació Marta Mata Garriga ; Fundació Ferrer i Guàrdia ; Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya ; Rosa Sensat ; Col·loqui Internacional Héloïse 'Pedagogies de la democràcia i la resistència a l'Europa del segle XX i fins avui' (2019 : Barcelona)
En aquesta mesa de comunicacions, diversos docents, tant d'institut com universitaris, exposen els reptes de l'educació en una democràcia en crisi. En concret, el professor Xavier Besalú, en la seva intervenció, denuncia, entre altres qüestions, que, per assolir la competència digital, cal aprendre a dominar la competència lingüística, fonamental per a la comprensió oral. [...]
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2019  
3.
[Discussió] / Otero i Vidal, Mercè ; Ribé, Carme ; Gallifa, Josep (Moderador) ; Secció de Filosofia i Ciències Socials. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana. Institut d'Estudis Catalans ; Association Héloïse ; Fundació Marta Mata Garriga ; Fundació Ferrer i Guàrdia ; Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya ; Rosa Sensat ; Col·loqui Internacional Héloïse 'Pedagogies de la democràcia i la resistència a l'Europa del segle XX i fins avui' (2019 : Barcelona)
Torn de col·loqui posterior a una mesa de comunicacions de la qual forma part la de Carme Ribé, sobre el projecte Fem l'Escola Plurilingüe. Ribé és interpel·lada per Mercè Otero, que li demana per què el projecte -amb implantació en diversos punts dels Països Catalans- no ha arribat al País Valencià. [...]
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2019  
4.
[Escola catalana avui plurilingüe. Una visió evolutiva] / Ribé, Carme ; Gallifa, Josep (Presentació de l'acte) ; Secció de Filosofia i Ciències Socials. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana. Institut d'Estudis Catalans ; Association Héloïse ; Fundació Marta Mata Garriga ; Fundació Ferrer i Guàrdia ; Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya ; Rosa Sensat ; Col·loqui Internacional Héloïse 'Pedagogies de la democràcia i la resistència a l'Europa del segle XX i fins avui' (2019 : Barcelona)
Carme Ribé presenta a grans trets l'objectiu del projecte Fem l'Escola Plurilingüe, de la Societat Catalana de Pedagogia, destinat a millor l'ensenyament lingüístic tant de les llengües estrangeres com del català als centres educatius. [...]
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2019  
5.
Wh-questions in Catalan sign language / Alba de la Torre, Celia ; Quer, Josep (Direcció de tesi) ; Departament de Traducció i Ciències del llenguatge. Universitat Pompeu Fabra ; Universitat Pompeu Fabra
Abstract de l'autor: "S'ofereix una caracterització i una anàlisi de les preguntes-que en Llengua de Signes Catalana, que presenten la particularitat d'ubicar preferentment les expressions-qu al final de l'oració. [...]
[Barcelona] : Universitat Pompeu Fabra, 2016

Inclou un annex (A) amb els materials emprats en els dos experiments, i un altre annex (B) amb fotografies de la realització d'aquests experiments

2 documentos
6.
Marià Manent, traductor de John Keats: anàlisi comparada de les versions de 1919 ('Sonets i odes') i 1955-1985 ('Poemes de John Keats') / Perea i Virgili, Maria Eugènia ; Ortín, Marcel (Direcció de tesi) ; Departament de Traducció i Ciències del llenguatge. Universitat Pompeu Fabra ; Universitat Pompeu Fabra
Abstract de l'autor: "Marià Manent (1898-1988) va traduir uns mateixos poemes de John Keats en dues ocasions: l'any 1919 i el 1955/1985. Aquest treball estudia les significatives diferències que presenten els textos meta tenint en compte que es tracta de dos moments molt diferenciats quant a història de la llengua catalana i quant a propòsits i grau de maduresa del traductor. [...]
[Barcelona] : Universitat Pompeu Fabra, 2015

Inclou annexos (p.375-453). L'annex 1 inclou el corpus de treball (p.375-452). L'annex 2 inclou el "Prefaci" d'Eugeni d'ors a l'edició de 1919 i el pròleg de Marià Manent a l'edició de 1985

2 documentos
7.
Josep Maria de Sagarra, traductor de 'Macbeth': anàlisi i comparació amb l'original de Shakespeare i amb les traduccions franceses, castellanes i catalanes precedents / Palomo, Vanessa ; Pujol, Dídac (Direcció de tesi) ; Departament de Traducció i Ciències del llenguatge. Universitat Pompeu Fabra ; Universitat Pompeu Fabra
Abstract de l'autor: "Aquesta tesi doctoral estudia la traducció de 'Macbeth' (1959) que va fer Josep Maria de Sagarra. Les aportacions principals són les següents: 1) esbrinar les influències en la traducció de Sagarra de traductors francesos, castellans i catalans precedents (François-Victor Hugo, Maurice Maeterlinck, Magí Morera i Galícia, Luis Astrana Marín, Cebrià Montoliu, Diego Ruiz i Cèsar August Jordana) tot evidenciant les relacions nacionals i transnacionals que s'estableixen entre ells; 2) indicar quins són els trets característics del text de Sagarra comparant la seva traducció amb l'original de Shakespeare, tenint en compte tant les crítiques positives com negatives que han rebut les seves traduccions de les obres del dramaturg anglès; 3) determinar les aportacions de Sagarra respecte a les traduccions catalanes anteriors de 'Macbeth'; 4) analitzar les similituds i diferències entre els tres estadis del text de Sagarra (manuscrit, edició de bibliòfil i edició d'Alpha); 5) determinar, gràcies a la troballa dels manuscrits, les dates de les traduccions de Shakespeare que va fer Sagarra; i 6) proposar i aplicar un model de classificació per estudiar les similituds i diferències entre un text literari i la seva traducció i entre diferents traduccions literàries del mateix text".
[Barcelona] : Universitat Pompeu Fabra, 2016

Inclou annexos (p.801-1275)

2 documentos
8.
La Adquisición de los clíticos de CD en castellano y CD + CC de lugar en catalán en sujetos árabes marroquíes inmersos en un programa de instrucción formal bilingüe (catalán-castellano) / Fuente González, Laura de la ; Díaz Rodríguez, Lourdes (Direcció de tesi) ; Pérez Leroux, Ana Teresa (Direcció de tesi) ; Departament Traducció i Ciències del llenguatge. Universitat Pompeu Fabra ; Universitat Pompeu Fabra
Abstract de l'autor: "La tesis doctoral La adquisición de los clíticos de CD en castellano y CD + CC de lugar en catalán en sujetos árabes marroquíes inmersos en un programa bilingüe (catalán-castellano) analiza los mecanismos de adquisición de los clíticos de CD en castellano y los de CD+CC de lugar en catalán en sujetos árabes marroquíes que están inmersos en un programa educativo bilingüe (catalán-castellano), con el objetivo de establecer una comparación y mostrar las diferencias según la competencia (bilingüe versus trilingüe) y la relevancia que ejerce una lengua sobre otra. [...]
[Barcelona] : Universitat Pompeu Fabra, 2016

Inclou annexos (p.226-318). L'Annex I conté el qüestionari de contacte emprat per Maré i Soler (2011:365-366); l'Annex II conté els qüestionaris de l'experiment; l'Annex III, les modificacions realitzades a Moodle; l'Annex IV exposa les consultes SQL realitzades per a l'extracció de les dades; l'Annex V inclou les funcions de densitat de probabilitat de Chi-2.

2 documentos
9.
Estudio fonético-acústico de la variación inter e intrahablante de hablantes bilingües de catalán y de castellano / Marquina Zarauza, Montserrat ; Cicres Bosch, Jordi (Direcció de tesi) ; Departament de Traducció i Ciències del llenguatge. Universitat Pompeu Fabra ; Universitat Pompeu Fabra
Abstract de l'autor: "La presente investigación pretende contribuir a establecer la individualidad del habla de los hablantes bilingües de catalán y de castellano a partir del análisis de los parámetros fonético-acústicos analizados habitualmente en la práctica de la comparación forense de habla y estudiar los efectos, en el nivel acústico, que el uso de una lengua u otra produce en estos parámetros. [...]
[Barcelona] : Universitat Pompeu Fabra, 2016

Inclou annexos (p.297-33): Un qüestionari sobre l'ús de la llengua dels locutors (p.297), les instruccions d'avaluació de la competència de la llengua -català i castellà- dels locutors (p.298), el corpus de treball (p.298-299), els scripts de segmentació i l'anàlisi de les dades (p.300-324) i sintaxis models (p. 333)

2 documentos
10.
L'acord i el desacord en català en tres gèneres discursius: anàlisi sociopragmàtica / Milà-Garcia, Alba ; López Ferrero, Carmen (Direcció de tesi) ; Bernal, Elisenda (Direcció de tesi) ; Departament de Traducció i de Ciències del llenguatge. Universitat Pompeu Fabra ; Universitat Pompeu Fabra
"Aquesta tesi té com a objectiu principal estudiar l'expressió de l'acord i el desacord en català en tres gèneres discursius diferents: converses col·loquials, reunions i tutories universitàries. [...]
[Barcelona] : Universitat Pompeu Fabra, 2017

L'Annex inclou les fitxes tècniques (p.359-396)

2 documentos

Traces. Catálogo : Encontrados 39 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.
¿No ha encontrado lo que estaba buscando? Intente su búsqueda en:
ciencies en Amazon
ciencies en Google Books
ciencies en Google Scholar
ciencies en Google Web
ciencies en INSPIRE
ciencies en NEBIS
ciencies en Scirus