Base de datos Traces
En la base de datos TRACES podéis encontrar información bibliográfica sobre la lengua y la literatura catalanas, y sobre las disciplinas relacionadas con la filología catalana: teoría lingüística, teoría literaria, crítica literaria y traducción. Especialmente cubre la temàtica catalana, pero incluye también la información bibliográfica sobre literatura extrangera traducida al catalán y su recepción en los Países Catalanes, así como los estudios teóricos en catalán o traducidos al catalán sobre lengua y literatura en general.
Últimas adquisiciones:
2017-11-23
13:29
Samuel Johnson en llengua catalana, després de Joan Perucho / Torra, Pere
2017
Revista de Catalunya, Núm. 299 (Juliol-Agost-Setembre), p. 177-185 (Revista dels llibres)
   
2017-11-23
13:17
Als paratges d'Haidé / Planellas, Maria
Sobre la revista 'Haidé. Estudis maragallians': inicis, seccions, annexos, i línies de futur.
2017
Revista de Catalunya, Núm. 299 (Juliol-Agost-Setembre), p. 168-176 (Revista dels llibres)
   
2017-11-23
13:02
Manentiana / Murgades, Josep
Valoració de la bibliografia citada de i sobre Albert Manent. L'autor també hi fa esmenes i suggeriments.
2017
Revista de Catalunya, Núm. 299 (Juliol-Agost-Setembre), p. 147-154 (Revista dels llibres)
   
2017-11-23
12:57
Llengua i modernitat: comunicació i ús educatiu i social del català. L'experiència d'Escola Valenciana / Fullana, Gerard (Escola Valenciana) ; Jornades "El català mola? Competències, representacions i usos de la llengua en l'àmbit juvenil (1r : 2010 : Tarragona)
"Escola Valenciana, una entitat cívica formada per vint-i-quatre associacions comarcals, ha creat un sistema educatiu amb el valencià com a llengua vehicular que, més enllà de la llengua, destaca per la qualitat educativa que comporta. [...]
2012
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 22 (2012), p. 147-151 (Secció monogràfica II. El català 'mola'? Competències, representacions i usos de la llengua en l'àmbit juvenil)  
2017-11-23
12:44
Experiències per a l'extensió de l'ús del català en l'educació en el lleure. El Taller d'educació per la llengua / Palau, Carles (Tallers per la Llengua) ; Jornades "El català mola? Competències, representacions i usos de la llengua en l'àmbit juvenil (1r : 2010 : Tarragona)
"Per aconseguir que una llengua 'moli' i se n'estengui l'ús cal, en primer lloc, establir una estratègia seductora. I per a Tallers per la Llengua, en el context actual del català, aquesta estratègia implica necessàriament recórrer a elements com el prestigi i la dignitat de la llengua: cal trencar prejudicis lingüístics (com el fet que el català és una llengua minoritària) i desenvolupar la llengua amb seguretat i respecte. [...]
2012
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 22 (2012), p. 137-145 (Secció monogràfica II. El català 'mola'? Competències, representacions i usos de la llengua en l'àmbit juvenil)  
2017-11-23
12:25
Característiques demolingüístiques dels joves de Catalunya a finals de la primera dècada del segle XXI / Pradilla i Cardona, Miquel Àngel (Universitat Rovira i Virgili. Xarxa CRUSCAT. Institut d'Estudis Catalans) ; Jornades "El català mola? Competències, representacions i usos de la llengua en l'àmbit juvenil (1r : 2010 : Tarragona) ; Torres i Pla, Joaquim (Societat Catalana de Sociolingüística. Institut d'Estudis Catalans)
"De la mà de les dades que ens ofereix l'Enquesta d'usos lingüístics de la població 2008 (EULP08), l'article s'ocupa, d'una banda, de caracteritzar el grup de joves de Catalunya (15-34 anys) en funció del seu origen, la llengua inicial i la llengua d'identificació. [...]
2012
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 22 (2012), p. 119-134 (Secció monogràfica II. El català 'mola'? Competències, representacions i usos de la llengua en l'àmbit juvenil)  
2017-11-23
12:22
Palau i Fabre i "Pati de Lletres' / Barbosa, Eulàlia
Sobre "Pati de Lletres" (1983), el programa de ràdio dirigit per Josep-Miquel Servià que tenia per objectiu divulgar la vida i obra d'alguns poetes catalans. En aquest programa, Joan Noves s'ocupà de l'obra de Josep Palau i Fabre i, al seu torn, Palau i Fabre va ser convidat a parlar de l'obra de Josep Maria de Sagarra.
2017
Revista de Catalunya, Núm. 299 (Juliol-Agost-Setembre), p. 139-146 (Revista dels llibres)
   
2017-11-23
12:11
Els canvis sociolingüístics en el pas de primària a secundària: el projecte RESOL a la ciutat de Mataró / Bretxa, Vanessa (Centre Universitari de Sociolingüística i Comunicació. Universitat de Barcelona) ; Jornades "El català mola? Competències, representacions i usos de la llengua en l'àmbit juvenil (1r : 2010 : Tarragona) ; Vila i Moreno, F. Xavier (Centre Universitari de Sociolingüística i Comunicació. Universitat de Barcelona)
"Aquest treball presenta part dels principals resultats del projecte RESOL, el qual pretén analitzar els canvis que experimenta la població preadolescent en les seves pràctiques lingüístiques i culturals durant el pas de l'educació primària a la secundària, a la ciutat de Mataró. [...]
2012
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 22 (2012), p. 93-118 (Secció monogràfica II. El català 'mola'? Competències, representacions i usos de la llengua en l'àmbit juvenil)  
2017-11-23
11:30
Record de Pere Verdaguer / Valls, Miquela
Trajectòria vital, cultural i literària de l'escriptor Pere Verdaguer.
2017
Revista de Catalunya, Núm. 299 (Juliol-Agost-Setembre), p. 96-106 (Mirador)
   
2017-11-23
11:11
El català i els joves: propostes de política lingüística del Consell Social de la Llengua Catalana / Bastardas i Boada, Albert (Universitat de Barcelona) ; Jornades "El català mola? Competències, representacions i usos de la llengua en l'àmbit juvenil (1r : 2010 : Tarragona)
"Segons els estudis existents, en general, els joves són la franja més capacitada per utilitzar el català en tots els àmbits i contextos, però, en conjunt, són els que menys el fan servir. En l'àmbit metropolità, on resideix la majoria de la població de Catalunya, l'ús del català per part dels joves és encara més baix. [...]
2012
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 22 (2012), p. 77-92 (Secció monogràfica II. El català 'mola'? Competències, representacions i usos de la llengua en l'àmbit juvenil)