Publicación: |
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2019 |
Descripción: |
Enregistrament audiovisual : 112 min. |
Resumen: |
En aquesta mesa de comunicacions, diversos docents, tant d'institut com universitaris, exposen els reptes de l'educació en una democràcia en crisi. En concret, el professor Xavier Besalú, en la seva intervenció, denuncia, entre altres qüestions, que, per assolir la competència digital, cal aprendre a dominar la competència lingüística, fonamental per a la comprensió oral. Remarca que no es treballa prou la lectura i advoca per una pedagogia de la resistència contra el sistema. En una intervenció prèvia, Ferran Ruiz Tarragó repassa alguns pedagogs catalans eminents i també alerta sobre la crisi de l'hàbit lector entre els alumnes. |
Nota: |
Descripció del recurs: 11 de maig del 2020 |
Nota: |
L'acte forma part del Col·loqui Internacional Héloïse, titulat 'Pedagogies de la democràcia i la resistència a l'Europa del segle XX i fins avui', celebrat a l'Institut d'Estudis Catalans del 8 al 9 de febrer del 2019, organitzat per la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l'IEC, la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana, l'Association Héloïse, la Fundació Marta Mata Garriga, la Fundació Ferrer i Guàrdia, el Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya i l'Associació Rosa Sensat. Presentadora: Francina Martí; ponents: Ferran Ruiz Tarragó i Xavier Besalú |
Nota: |
La intervenció de Ferran Ruiz transcorre entre els minuts 5.30 i 18.07 i la de Xavier Besalú, entre els minuts 40.10 i 54.30 |
Nota: |
No es relacionen la resta de ponents, per tal com les seves intervencions es van centrar en àrees de la pedagogia no vinculades a l'ensenyament de la llengua, la literatura o la lectura |
Nota: |
Enregistrament: Barcelona: Institut d'Estudis Catalans [Sala Prat de la Riba], 8 de febrer del 2019. Publicació: 6 de març del 2019 |
Documento: |
Comentari |
Materia: |
Ensenyament ;
Lectura ;
Llengua ;
Humanitats ;
Internet ;
Pedagogia ;
2019 ;
2010X |