Resultados globales: 473 registros encontrados en 0.01 segundos.
Traces. Catálogo, Encontrados 473 registros
Traces. Catálogo Encontrados 473 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
El salt a secundària: els preadolescents, consum cultural i llengua / Bretxa, Vanessa
Del resum de l'article: "En aquest article es proposa conèixer la influència dels grups lingüístics en les seves pràctiques culturals. És rellevant la llengua per explicar el consum cultural a Catalunya? Existeixen tipologies de consumidors segons la llengua inicial? Qui són els consumidors de cultura en català? L'univers d'estudi són els alumnes de Mataró nascuts a l'any 1995, que durant el curs escolar 2006–07 cursaven 6è de primària (11–12 anys) i durant el curs escolar 2007–08 cursaven 1r ESO (12–13 anys). [...]
2009
Zeitschrift für Katalanistik, Núm. 22 (2009), p. 171-202 (Monogràfic: "Llengua i joves als Països Catalans")
2 documentos
2.
Actituds dels docents davant les noves situacions escolars multiculturals i multilingües: qüestions recurrents / Fons, Montserrat ; Palou, Juli
Del resum de l'article: "Amb la intenció de trobar nous marcs interpretatius per comprendre com l'escola acull els nouvinguts, propicia els intercanvis lingüístics i aborda l'educació plurilingüe de tots, el treball que presentem focalitza l'atenció en el docent, un dels components més importants de qualsevol situació educativa. [...]
2009
Zeitschrift für Katalanistik, Núm. 22 (2009), p. 151-169 (Monogràfic: "Llengua i joves als Països Catalans")
2 documentos
3.
[El valor de la literatura en societat] / Casas, Lola ; Codina, Francesc ; Amat, Vanesa ; Bordons, Glòria ; Rubio, Carme (Moderadora) ; Fundació Miquel Martí i Pol ; Associació d'Amics de Miquel Martí i Pol ; Grup de Recerca Textos literaris contemporanis: estudi, edició i traducció : TEXLICO. Universitat de Vic ; Grup de Recerca en Educació, Llenguatge i Literatura : GRELL. Universitat de Vic ; Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua. Universitat de Vic ; Universitat de Vic ; Ateneu Barcelonès ; Jornada-Col·loqui Miquel Martí i Pol de literatura i educació (1a : 2017 : Barcelona)
Enregistrament de la taula rodona "El valor de la literatura en societat", pronunciada en el marc de la 'I Jornada-Col·loqui Miquel Martí i Pol de Literatura i Educació', en què, arran de la pèrdua de prestigi de la literatura tant a l'escola -sobretot en el terreny curricular- com a la societat, diversos experts dialoguen al voltant de la situació tant en un àmbit com en l'altre. [...]
Barcelona : Ateneu Barcelonès, 2017
2 documentos
4.
[Aproximació a la poesia a través del joc. Una experiència d'ahir per a l'escola d'avui?] / Besora, Ramon ; Canadell i Rusiñol, Roger (Presentació de l'acte) ; Fundació Miquel Martí i Pol ; Associació d'Amics de Miquel Martí i Pol ; Grup de Recerca Textos literaris contemporanis: estudi, edició i traducció : TEXLICO. Universitat de Vic ; Grup de Recerca en Educació, Llenguatge i Literatura : GRELL. Universitat de Vic ; Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua. Universitat de Vic ; Universitat de Vic ; Ateneu Barcelonès ; Jornada-Col·loqui Miquel Martí i Pol de literatura i educació (1a : 2017 : Barcelona)
Enregistrament de la comunicació "Aproximació a la poesia a través del joc. Una experiència d'ahir per a l'escola d'avui?" de Ramon Besora, pronunciada en el marc de la 'I Jornada-Col·loqui Miquel Martí i Pol de Literatura i Educació', en què Besora explica una experiència de fa 40 anys com a docent d'accés a la poesia a través del joc en col·laboració amb Miquel Martí i Pol ('L'arrel i l'escorça'). [...]
Barcelona : Ateneu Barcelonès, 2017
2 documentos
5.
Guillermo Díaz-Plaja, director de l'Institut del Teatre durant el primer franquisme / Gallén, Enric
Del resum que encapçala l'article: "Com a partícip del procés de substitució lingüística i literària encarrilat per les autoritats franquistes en el conjunt de les institucions i plataformes culturals catalanes, Guillermo Díaz-Plaja es va convertir a partir de 1939 en el director d'una entitat de preguerra, l'Escola Catalana d'Art Dramàtic, que, reconvertida en Institut del Teatre, va ser recuperada per la Diputació Provincial de Barcelona després de la seva vinculació a la Generalitat republicana. [...]
2015 - 10.7238/fit.v0i3.2812
Franquisme & Transició, Núm. 3 (2015), p. 41-119 (Estudis)  
6.
Crònica de la XIV Jornada de la SCATERM / Societat Catalana de Terminologia : SCATERM. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans
Sobre la XIV Jornada de la Scaterm "La Terminologia de la Gramàtica", celebrada el 14 de desembre de 2017 a l'Institut d'Estudis Catalans.
2018
Terminàlia, Núm. 17 (juny 2018), p. 50 (Espai de trobada)  
7.
Sense els mestres, tururut viola / Rodríguez Mariné, Maria
L'autora reflexiona sobre el nivell de català que s'hauria d'exigir als mestres.
2018
Ara, 18 novembre 2018, p. 49 (Debat. La invasió subtil)
   
8.
Educació multilingüe per a l'era global: el valor de les llengües en una escola internacional / Sunyol, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona)
De l'abstract: "Nombroses institucions educatives elitistes han optat per la internacionalització per tal d'adaptar-se als canvis socials, econòmics i polítics de la modernitat tardana. La renovació del model educatiu sol associar-se a canvis en el currículum lingüístic i a les polítiques lingüístiques institucionals. [...]
2017
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 27 (2017), p. 269-283 (Miscel·lània)  
9.
La imposició lingüística a l'ensenyament mitjançant la delació de companys / Alomar i Canyelles, Antoni I. (Universitat de les Illes Balears)
De l'abstract: "S'estudia l'ús de diferents variants i a diferents països de delació de companys d'estudis per haver usat una llengua prohibida en comptes d'una altra que es vol imposar. Es distingeixen diferents contexts d'aquest sistema amb conflicte lingüístic o sense i s'estudia el cas de la norma dictada a les Balears el 1837 per a la seva aplicació, s'identifica el responsable polític, fins ara no conegut, i se n'aporta una breu biografia".
2017
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 27 (2017), p. 255-268 (Miscel·lània)  
10.
La transmissió de la llengua d'herència a les famílies de l'Escola Complementària de la Llengua Japonesa de Barcelona (2004-2014) / Fukuda, Makiko (Universitat Autònoma de Barcelona)
De l'abstract: "Aquest estudi se centra en la transmissió lingüística del japonès a les famílies de l'Escola Complementària de la Llengua Japonesa de Barcelona. A partir de les dades recollides de les dues recerques realitzades els anys 2004 i 2014, l'estudi intenta identificar diversos patrons d'ús lingüístic d'aquestes famílies i explorar quin lloc hi ocupa el japonès, i examinar si hi ha hagut cap canvi en la transmissió d'aquesta llengua durant aquesta dècada. [...]
2017
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 27 (2017), p. 43-61 (Monogràfic: La transmissió lingüística intergeneracional)  

Traces. Catálogo : Encontrados 473 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.
¿No ha encontrado lo que estaba buscando? Intente su búsqueda en:
Escoles en Amazon
Escoles en Google Books
Escoles en Google Scholar
Escoles en Google Web
Escoles en INSPIRE
Escoles en NEBIS
Escoles en Scirus