1.
|
La literatura com a patrimoni i com a experiència
/
Soler i Llopart, Albert (Universitat de Barcelona)
Resum: "A partir de la distinció de la literatura entesa com a patrimoni col·lectiu o entesa com a experiència personal, es proposa un replantejament de la docència de la literatura a l'ensenyament universitari o secundari que situï una i altra dimensió en el lloc que els pertoca per tal d'afavorir l'aprenentatge. [...]
2023
Els Marges, Núm. 130 (Primavera 2023), p. 66-77 (Al marge)
|
|
2.
|
Dulce et utile
/
Desclot, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Resum: "Reivindicació del conreu, la lectura i la difusió de la poesia, entesa com a expressió lingüística privilegiada capaç de crear emoció, com a experiència ordenadora de la realitat i com a via de coneixement humà. [...]
2023
Els Marges, Núm. 130 (Primavera 2023), p. 54-65 (Al marge)
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
Llegiu, que no us farà cap mal
/
El Punt Avui
Sobre l'informe de PIRLS, en el qual es certifica que els alumnes de quart de primària de Catalunya estan a la cua d'Europa pel que fa a la comprensió lectora.
2023
Avui, 4 juny 2023, p. 2 (Punt de vista. Editorial)
|
|
8.
|
|
Llegir i entendre
/
Márquez, Teresa
A propòsit del descens de quinze punt del nivell de comprensió lectora dels alumnes de 4t de primària a Catalunya, segons el rànquing de l'informe de PIRLS.
2023
Avui, 1 juny 2023, p. 3 (Punt de vista. A la tres)
|
|
9.
|
|
10.
|
|