Linguistic Consciousness among Adolescents in Catalonia: A Case Study from the Barcelona Urban Area in Longitudinal Perspective / Kathryn A. Woolard
Woolard, Kathryn A.

Data: 2009
Resum: Del resum de l'article: "Aquest estudi etnogràfic de l'any 2007 va investigar la consciència lingüística entre alumnes d'un institut públic de l'àrea urbana de Barcelona prèviament estudiada l'any 1987. Es va trobar que el català conserva el seu alt prestigi i connota 'elegància', mentre que el castellà ara es caracteritza com una llengua degradada. A la vegada, els estudiants no reconeixen variació de registre en la llengua catalana. Les fronteres etnolingüístiques s'han debilitat des del 1987. Els estudiants ja no classifiquen els seus companys com 'català' o 'castellà' a base de llengua, i l'elecció de llengua ha perdut el seu valor de solidaritat des del 1987. El bilingüisme és l'expectativa normal, i el monolingüisme funcional en castellà a l'escola ha esdevingut una elecció socialment marcada".
Nota: Inclou bibliografia (p. 147-149)
Document: Estudi
Matèria: Actituds lingüístiques ; Bilingüisme ; Instituts ; Català ; Espanyol ; Barcelona ; Barcelonès
Publicat a: Zeitschrift für Katalanistik, Núm. 22 (2009), p. 125-149 (Monogràfic: "Llengua i joves als Països Catalans") , ISSN 2199-7276





El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Estudis

 Registre creat el 2019-05-27, darrera modificació el 2023-06-11



   Favorit i Compartir