Linguistic Consciousness among Adolescents in Catalonia: A Case Study from the Barcelona Urban Area in Longitudinal Perspective / Kathryn A. Woolard
Woolard, Kathryn A.

Date: 2009
Abstract: Del resum de l'article: "Aquest estudi etnogràfic de l'any 2007 va investigar la consciència lingüística entre alumnes d'un institut públic de l'àrea urbana de Barcelona prèviament estudiada l'any 1987. Es va trobar que el català conserva el seu alt prestigi i connota 'elegància', mentre que el castellà ara es caracteritza com una llengua degradada. A la vegada, els estudiants no reconeixen variació de registre en la llengua catalana. Les fronteres etnolingüístiques s'han debilitat des del 1987. Els estudiants ja no classifiquen els seus companys com 'català' o 'castellà' a base de llengua, i l'elecció de llengua ha perdut el seu valor de solidaritat des del 1987. El bilingüisme és l'expectativa normal, i el monolingüisme funcional en castellà a l'escola ha esdevingut una elecció socialment marcada".
Note: Inclou bibliografia (p. 147-149)
Document: Estudi
Subject: Actituds lingüístiques ; Bilingüisme ; Instituts ; Català ; Espanyol ; Barcelona ; Barcelonès
Published in: Zeitschrift für Katalanistik, Núm. 22 (2009), p. 125-149 (Monogràfic: "Llengua i joves als Països Catalans") , ISSN 2199-7276





The record appears in these collections:
Document type > Studies

 Record created 2019-05-27, last modified 2023-06-11



   Favorit i Compartir