Autobiografies lingüístiques d'infants que viuen en una societat de llengües en contacte / Maria Dolors Areny i Cirilo, Societat Catalana de Sociolingüística. Institut d'Estudis Catalans
Areny Cirilo, Dolors (Societat Catalana de Sociolingüística. Institut d'Estudis Catalans)
Data: |
2014 |
Resum: |
De l'abstract: "En aquest article es reporten els resultats d'una investigació etnogràfica realitzada a partir de la recopilació d'un corpus de textos autobiogràfics, procedent d'una mostra d'alumnes d'una escola primària de Barcelona. Es pretenia comprendre les representacions que tenen sobre la llengua i sobre la pròpia història lingüística els infants bilingües d'edats compreses entre onze i dotze anys, amb l'objectiu d'interpretar com poden influir aquestes percepcions en els seus usos lingüístics. D'una manera especial, la recerca centra la seva atenció en els casos dels infants bilingües inicials. L'anàlisi dels textos ens va permetre descobrir algunes teories infantils sobre l'adquisició del llenguatge. Vam poder entreveure que la majoria de subjectes no demostren ser conscients de la seva experiència de vida en una societat de llengües en contacte, però, en canvi, s'observen indicadors que ens informen que hi ha un coneixement implícit del fenomen". |
Contingut: |
Inclou una selecció de les teories infantils
|
Nota: |
Bibliografia (p. 47-50) |
Document: |
Estudi |
Matèria: |
Etnografia ;
Bilingüisme ;
Contacte de llengües ;
Adquisició i aprenentatge ;
Català ;
Espanyol ;
Escoles ;
Catalunya |
Publicat a: |
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 24 (2014), p. 13-56 (Monogràfic: Les ideologies lingüístiques) , ISSN 2013-9136 |
El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document >
Estudis
Registre creat el 2018-06-29, darrera modificació el 2023-06-11