Diversitat d'espais d'aprenentatge en rutes historicoartístiques i literàries per a l'alumnat d'Infantil i Primària a càrrec dels estudiants dels graus de Mestre / Francesc Rodrigo Segura, Jeroni Méndez Cabrera i Elvira Asensi Silvestre
Rodrigo i Segura, Francesc
Méndez Cabrera, Jeroni (Universitat de València)
Asensi Silvestre, Elvira
Congrés Internacional de la Societat Espanyola de Didàctica de la Llengua i Literatura (16è : 2015 : Alacant)

Data: 2016
Resum: De l'abstract de l'article: "El projecte consisteix en la realització d'una ruta literària i historicoartística per la ciutat de València per a escolars per part dels estudiants dels graus de Mestre d'Educació Infantil i d'Educació Primària de Florida Universitària. En aquesta programació s'integren els objectius, els continguts i les competències específiques de Didàctica de les Ciències Socials i de Planificació de la Llengua i la Literatura. L'experiència s'ha realitzat en el curs 2014-2015 i hi han participat cinc grups de 4t curs. Des del paradigma de l'educació literària es considera que les rutes literàries són un recurs transversal d'un gran valor, ja que contemplen la interacció entre els espais urbans i el fet literari. Des de la Didàctica de les Ciències Socials s'aposta per traspassar els murs de l'escola i apropar-se a l'entorn urbà amb la finalitat de plantejar propostes problematitzades de «ciutat viscuda ». L'espai urbà es presenta com una experiència didàctica col·lectiva, en un entorn interdisciplinari d'aprenentatge. En el projecte s'aborden aspectes metodològics com l'enfocament globalitzador de les àrees curriculars en Educació Infantil, o el tractament integrat de llengua i contingut en Educació Primària; per poder programar aprenentatges no lingüístics (ciències socials) tot utilitzant el valencià com a llengua vehicular".
Nota: Inclou referències bibliogràfiques (p. 59-61)
Nota: Aquest text fou presentat en el marc del XVI Congrés Internacional de la Societat Espanyola de Didàctica de la Llengua i Literatura, celebrat a la Universitat d'Alacant el 2015
Document: Estudi
Matèria: Ruta literària ; Ensenyament ; Literatura ; Didàctica ; Escoles ; Universitats
Publicat a: Ítaca, Núm. 7 (2016), p. 49-61 (Monogràfic: "Educació literària") , ISSN 2172-5500





El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Estudis

 Registre creat el 2018-03-15, darrera modificació el 2023-06-12



   Favorit i Compartir