El llenguatge axiològic del cervell pedagògic: del monòleg intern al diàleg extern / Marta Burguet i Arfelis, Departament de Teoria i Història de l’Educació, Facultat d’Educació, Universitat de Barcelona
Burguet i Arfelis, Marta (Universitat de Barcelona)

Data: 2015
Resum: De l'abstract: "L’article pretén posar de manifest la importància del llenguatge en el procés evolutiu de la persona, per passar del llenguatge intern a l’extern, de l’egocentrisme a la dimensió social. A partir dels estudis de Piaget i Vygotski, amb les diferències entre ambdós autors respecte de l’eclosió del llenguatge social, s’exposa la importància del diàleg en la construcció de consciència social i pedagògica, aterrant en els processos de conscientització freirians per enfortir la implicació en l’acció social compromesa. Es concreta aquesta construcció social del llenguatge en els diàlegs apreciatius i en una comunicació des de la desapropiació com a vies per a la gestió pacífica dels conflictes".
Nota: Inclou referències bibliogràfiques (p. 111)
Document: Estudi
Matèria: Llenguatge ; Monòleg ; Diàleg ; Psicologia ; Pedagogia ; Infants?
Piaget, Jean ; Vygotski, Lev ; Freire, Paulo
Publicat a: Llengua, societat i comunicació, Núm. 13 (2015), p. 105-111 (Monogràfic: Cervell i llenguatge)




El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Estudis

 Registre creat el 2018-01-22, darrera modificació el 2018-01-23



   Favorit i Compartir