El llenguatge axiològic del cervell pedagògic: del monòleg intern al diàleg extern / Marta Burguet i Arfelis, Departament de Teoria i Història de l'Educació, Facultat d'Educació, Universitat de Barcelona
Burguet i Arfelis, Marta (Universitat de Barcelona)
Data: |
2015 |
Resum: |
De l'abstract: "L'article pretén posar de manifest la importància del llenguatge en el procés evolutiu de la persona, per passar del llenguatge intern a l'extern, de l'egocentrisme a la dimensió social. A partir dels estudis de Piaget i Vygotski, amb les diferències entre ambdós autors respecte de l'eclosió del llenguatge social, s'exposa la importància del diàleg en la construcció de consciència social i pedagògica, aterrant en els processos de conscientització freirians per enfortir la implicació en l'acció social compromesa. Es concreta aquesta construcció social del llenguatge en els diàlegs apreciatius i en una comunicació des de la desapropiació com a vies per a la gestió pacífica dels conflictes". |
Nota: |
Inclou referències bibliogràfiques (p. 111) |
Document: |
Estudi |
Matèria: |
Llenguatge ;
Monòleg ;
Diàleg ;
Psicologia ;
Pedagogia ;
Infants?
Piaget, Jean
;
Vygotski, Lev
;
Freire, Paulo
|
Publicat a: |
Llengua, societat i comunicació, Núm. 13 (2015), p. 105-111 (Monogràfic: Cervell i llenguatge) , ISSN 1697-5928 |
El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document >
Estudis
Registre creat el 2018-01-22, darrera modificació el 2023-06-17