L’adquisició de les codes en català i en castellà / Joan Borràs-Comes i Pilar Prieto
Borràs-Comes, Joan (Universitat Pompeu Fabra)
Prieto i Vives, Pilar (ICREA. Universitat Pompeu Fabra)

Data: 2011
Resum: "Se sap que la freqüència d'exposició a les codes sil·làbiques en una determinada llengua n'afavoreix l'adquisició. Català i castellà difereixen substancialment en la distribució de les codes a través del lexicó (el català en té moltes més en posició final accentuada: veg. esp. 'caballo', cat. 'cavall'). Aquest article investiga aquest procés d'adquisició posant en relació aquesta diferència freqüencial amb factors de prominència acústica com la presència de l'accent i la posició de la síl·laba en el mot. Vam dur a terme un experiment de producció de mots amb 16 nens de dos anys d'edat. Els materials contenien monosíl·labs i quatre tipus de bisíl·labs (troqueus o iambes, amb coda final o medial). Els resultats de l'experiment avalen la idea que els xiquets són ben sensibles a la freqüència específica de les codes en la seua llengua ambiental".
Nota: Inclou una bibliografia (Pàg.47-50)
Nota: Inclou un annex amb la relació de participants (Pàg.50)
Document: Estudi
Matèria: Adquisició i aprenentatge ; Fonologia ; Síl·laba ; Català ; Castellà
Publicat a: Estudis Romànics, Núm. 33 (2011), p. 23-51



L'article a RACO

El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Estudis

 Registre creat el 2013-05-03, darrera modificació el 2016-11-23



   Favorit i Compartir