L'adquisició de les codes en català i en castellà / Joan Borràs-Comes i Pilar Prieto
Borràs-Comes, Joan (Universitat Pompeu Fabra)
Prieto i Vives, Pilar (ICREA. Universitat Pompeu Fabra)
Data: |
2011 |
Resum: |
"Se sap que la freqüència d'exposició a les codes sil·làbiques en una determinada llengua n'afavoreix l'adquisició. Català i castellà difereixen substancialment en la distribució de les codes a través del lexicó (el català en té moltes més en posició final accentuada: veg. esp. 'caballo', cat. 'cavall'). Aquest article investiga aquest procés d'adquisició posant en relació aquesta diferència freqüencial amb factors de prominència acústica com la presència de l'accent i la posició de la síl·laba en el mot. Vam dur a terme un experiment de producció de mots amb 16 nens de dos anys d'edat. Els materials contenien monosíl·labs i quatre tipus de bisíl·labs (troqueus o iambes, amb coda final o medial). Els resultats de l'experiment avalen la idea que els xiquets són ben sensibles a la freqüència específica de les codes en la seua llengua ambiental". |
Nota: |
Inclou una bibliografia (Pàg.47-50) |
Nota: |
Inclou un annex amb la relació de participants (Pàg.50) |
Document: |
Estudi |
Matèria: |
Adquisició i aprenentatge ;
Fonologia ;
Síl·laba ;
Català ;
Espanyol |
Publicat a: |
Estudis Romànics, Núm. 33 (2011), p. 23-51, ISSN 2013-9500 |
El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document >
Estudis
Registre creat el 2013-05-03, darrera modificació el 2023-06-18