Data: |
2003 |
Resum: |
L'autor analitza les relacions que s'estableixen entre l'artista modern, la ciutat i la seva obra. L'anàlisi se centra en autors catalans que han utilitzat el tòpic de la ciutat per a les seves creacions: sobretot es fa esment al moment de creació de la Barcelona moderna amb el pla de l'Eixample. Per desenvolupar aquest estudi, però, l'autor fa referència a estudis teòrics que s'han fet sobre aquest tema així com a exemples d'altres literatures. |
Nota: |
Inclou una nota bibliogràfica |
Document: |
Estudi |
Matèria: |
Literatura catalana ;
Literatura espanyola ;
Literatura francesa ;
Literatura anglesa ;
Literatura portuguesa ;
Ciutat=Motiu literari ;
Flâneur=Motiu literari ;
Motiu literari
Joyce, James
;
Baudelaire, Charles
;
Proust, Marcel
;
James, Henry
;
Pessoa, Fernando
;
Simmel, Georg
;
Benjamin, Walter
;
Barthes, Roland
;
Hugo, Victor
;
Certeau, Michel de
;
Mendoza, Eduardo
;
Balaguer, Víctor
;
Cerdà, Ildefons
;
Maragall, Joan
(1860-1911) ;
Xènius
(Pseudònim d'Eugeni d'Ors) ;
Carner, Josep
(1884-1970) ;
Liost, Guerau de
(Pseudònim de Jaume Bofill i Mates) ;
Oller, Narcís
(1846-1930) ;
Salvat-Papasseit, Joan
(1894-1924) ;
Sagarra, Josep M. de
;
Roig, Montserrat
;
Goytisolo, Luis
;
Moix, Terenci
(1942-2003) ;
Gimferrer, Pere
;
Andrés Estellés, Vicent
;
Brossa, Joan
|
Publicat a: |
Professor Joaquim Molas : memòria, escriptura, història, Barcelona : Universitat de Barcelona, 2003 (vol. 1, p. 183-199) |