Tres perspectives en l'estudi del llenguatge infantil / Miquel Siguan
Siguan, Miquel

Data: 2003
Resum: L'estudi se centra en l'adquisició del llenguatge infantil. En concret, presenta una perspectiva sociocultural que posa èmfasi en la relació que s'estableix entre l'infant i el seu entorn. Aquesta relació es fa concreta en el monòleg i el diàleg dels infants. Siguan dóna una sèrie d'exemples que ajuden el lector a comprendre millor què fan els infants i per què ho fan. Per exemple, en les etapes primerenques no es distingeixen gairebé els monòlegs dels diàlegs, i els diàlegs que estableixen no tenen les mateixes funcions comunicatives que els diàlegs entre adults. En la segona part de l'article, Siguan presenta tres perspectives teòriques i metodològiques en l'estudi del llenguatge infantil: la cognitivista, la pragmàtica i la sociocultural. Siguan conclou que no cal esforçar-se a buscar la teoria més satisfactòria sinó que més aviat cal integrar les tres perspectives.
Nota: Inclou bibliografia (p. 58)
Nota: Resum de l'estudi extret de la presentació de la revista.
Document: Estudi
Matèria: Adquisició i aprenentatge ; Llenguatge
Publicat a: Caplletra. València, núm. 35 (2003, Tardor), p. 47-58, ISSN 2386-7159





El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Estudis

 Registre creat el 2009-11-30, darrera modificació el 2023-09-23



   Favorit i Compartir