Data: |
2003 |
Resum: |
L'estudi se centra en l'adquisició del llenguatge infantil. En concret, presenta una perspectiva sociocultural que posa èmfasi en la relació que s'estableix entre l'infant i el seu entorn. Aquesta relació es fa concreta en el monòleg i el diàleg dels infants. Siguan dóna una sèrie d'exemples que ajuden el lector a comprendre millor què fan els infants i per què ho fan. Per exemple, en les etapes primerenques no es distingeixen gairebé els monòlegs dels diàlegs, i els diàlegs que estableixen no tenen les mateixes funcions comunicatives que els diàlegs entre adults. En la segona part de l'article, Siguan presenta tres perspectives teòriques i metodològiques en l'estudi del llenguatge infantil: la cognitivista, la pragmàtica i la sociocultural. Siguan conclou que no cal esforçar-se a buscar la teoria més satisfactòria sinó que més aviat cal integrar les tres perspectives. |
Nota: |
Inclou bibliografia (p. 58) |
Nota: |
Resum de l'estudi extret de la presentació de la revista. |
Document: |
Estudi |
Matèria: |
Adquisició i aprenentatge ;
Llenguatge |
Publicat a: |
Caplletra. València, núm. 35 (2003, Tardor), p. 47-58, ISSN 2386-7159 |