Data: |
1996 |
Resum: |
Sobre els diferents aspectes de l'activitat avaluativa aplicada als cursos de català per a adults: observar i interpretar les manifestacions espontànies dels alumnes; indagar mitjançant qüestionaris o entrevistes el grau de coneixement de la llengua, les motivacions per aprendre-la, etc. ; analitzar i valorar enregistraments orals i textos escrits, i comprovar l'assoliment de coneixements o d'habilitats específics mitjançant exercicis de format preestablert. |
Contingut: |
Inclou onze quadres amb la informació següent: factors que incideixen en el procés d'ensenyament/aprenentatge i que són objecte d'actuacions responsables; objectius i tipus d'avaluació segons els nivells d'intervenció en l'ensenyament/aprenentatge de la llengua; aspectes observables en un curs de catalanoparlants; proposta de barems, segons diverses valoracions; graus de domini d'una llengua; motivacions per aprendre català; dificultats conscients d'aprenentatge; barems per a l'autoavaluació d'exercicis i activitats; proposta d'enregistraments en un curs de catalanoparlants; aspectes avaluables de les activitats orals, i aspectes avaluables de les habilitats escrites
|
Nota: |
Bibliografia (p. 59) |
Document: |
Comentari |
Matèria: |
Ensenyament ;
Cursos ;
Didàctica ;
Adquisició i aprenentatge ;
Català |
Publicat a: |
Llengua i Ús. Barcelona, núm. 7 (1996, Tercer Quadrimestre), p. 50-59 (Didàctica) , ISSN 2013-052X |