1.
|
|
Projecte Xerrem, impulsor de punts de trobada i comunicació en català
/
Esteban i Calm, Jordi
Del resum que encpçala l'article: "L'article defineix el projecte Xerrem de la Coordinadora d'Associacions per la Llengua Catalana (CAL), en mostra l'evolució al llarg del temps a Catalunya i en fa una valoració a partir dels factors positius i negatius, externs o interns, que palesen les seves característiques principals: treballar des del voluntariat per al foment de l'ús social de la llengua ajudant a millorar la fluïdesa oral, treballar cooperativament amb entitats i organitzacions, incidir positivament en la cohesió social i fer conèixer el país. [...]
2014
Llengua i Ús, Núm. 55 (2014), p. 29-38 (Experiències)
|
|
2.
|
|
Treballar amb tasques, conjugar activitat social i aprenentatge gramatical
/
Esteban i Calm, Jordi
Jordi Esteban fa un estudi sobre com abordar el model didàctic d'aprenentatge per tasques dels nivells intermedi i de suficiència del català. Tot explicant els moments pels quals el professorat hauria de passar, a priori, per tal d'afrontar correctament qualsevol tasca intermèdia de les diferents unitats didàctiques, l'autor exposa el gran nombre d'objectius cognitius i actitudinals que es deixen de banda a l'hora de treballar amb l'alumnat. [...]
2009
Llengua i Ús, Núm. 46 (Tercer quadrimestre 2009), p. 21-34 (Models)
|
|
3.
|
|
"Català Fàcil"
/
Esteban i Calm, Jordi
De l'article: "Eumo Editorial, juntament amb Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona, posen a l'abast de les persones que aprenen català un recurs importantíssim: un recull de textos simplificats per ser llegits amb fruïció des de les primeres etapes de l'aprenentatge. [...]
2005
Llengua i Ús, Núm. 32 (Primer quadrimestre 2005), p. 71-72 (Llengua i Ús)
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
Parlar una llengua d'ús… social (1)
/
Esteban i Calm, Jordi (Consorci per a la Normalització Lingüística)
De la sinopsi que encapçala l'article: "L'article versa sobre el treball amb la llengua a l'aula, des d'un punt de vista didàctic i metodològic, com a eina fonamental per a l'ús social".
2007
Llengua i Ús, Núm. 38 (Primer quadrimestre 2007), p. 47-55 (Didàctica)
|
|
8.
|
|
9.
|
|
L'activitat avaluativa a les classes de llengua per a adults
/
Esteban i Calm, Jordi
Sobre els diferents aspectes de l'activitat avaluativa aplicada als cursos de català per a adults: observar i interpretar les manifestacions espontànies dels alumnes; indagar mitjançant qüestionaris o entrevistes el grau de coneixement de la llengua, les motivacions per aprendre-la, etc. [...]
1996
Llengua i Ús. Barcelona, núm. 7 (1996, Tercer Quadrimestre), p. 50-59 (Didàctica)
Inclou onze quadres amb la informació següent: factors que incideixen en el procés d'ensenyament/aprenentatge i que són objecte d'actuacions responsables; objectius i tipus d'avaluació segons els nivells d'intervenció en l'ensenyament/aprenentatge de la llengua; aspectes observables en un curs de catalanoparlants; proposta de barems, segons diverses valoracions; graus de domini d'una llengua; motivacions per aprendre català; dificultats conscients d'aprenentatge; barems per a l'autoavaluació d'exercicis i activitats; proposta d'enregistraments en un curs de catalanoparlants; aspectes avaluables de les activitats orals, i aspectes avaluables de les habilitats escrites
|
|
10.
|
|