Resum: |
Resum: "Amb aquesta proposta hem volgut fer ús dels estudis de la tematologia, per tal d'aplicar-los, metodològicament, en la programació de llengua i literatura amb l'alumnat de secundària. En aquest nivell els objectius i els continguts del currículum marcats en les programacions oficials pretenen que l'alumnat assolisca alguns coneixements d'obres i d'autors de la literatura universal. Així, doncs, mitjançant la proposta d'activitats que presentem, hem atés les necessitats del currículum en seleccionar uns textos que permeten acostar-nos a l'entorn de l'adolescent. Volem reflectir la importància del mètode que defensem per tal d'estudiar la llengua i la literatura de manera participativa i inductiva, i amb voluntat de mostrar el fet literari des d'una perspectiva universal i integradora". L'autora proposa una unitat didàctica "que gira al voltant de la tematologia, tot centrant-se en textos literaris que tenen com a eix l'educació". Comenta textos de cinc autors: Robert Walser, Pere Calders, Vittorino Andreoli, Alexandre Bataller i Quim Monzó. |