L'educació, un tema literari / Anna Tamarit
Tamarit, Anna

Data: 2020
Resum: Resum: "Amb aquesta proposta hem volgut fer ús dels estudis de la tematologia, per tal d'aplicar-los, metodològicament, en la programació de llengua i literatura amb l'alumnat de secundària. En aquest nivell els objectius i els continguts del currículum marcats en les programacions oficials pretenen que l'alumnat assolisca alguns coneixements d'obres i d'autors de la literatura universal. Així, doncs, mitjançant la proposta d'activitats que presentem, hem atés les necessitats del currículum en seleccionar uns textos que permeten acostar-nos a l'entorn de l'adolescent. Volem reflectir la importància del mètode que defensem per tal d'estudiar la llengua i la literatura de manera participativa i inductiva, i amb voluntat de mostrar el fet literari des d'una perspectiva universal i integradora". L'autora proposa una unitat didàctica "que gira al voltant de la tematologia, tot centrant-se en textos literaris que tenen com a eix l'educació". Comenta textos de cinc autors: Robert Walser, Pere Calders, Vittorino Andreoli, Alexandre Bataller i Quim Monzó.
Document: Estudi
Matèria: Ensenyament ; Literatura ; Instituts ; Didàctica
Walser, Robert ; Calders, Pere (1912-1994) ; Andreoli, Vittorino ; Bataller Català, Alexandre ; Monzó, Quim (1952-)
Publicat a: L'Aiguadolç, Núm. 49 (2020), p. 25-38 (Monogràfic: Vida literària) , ISSN 2386-7388




El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Estudis

 Registre creat el 2023-05-15, darrera modificació el 2023-06-17



   Favorit i Compartir