Textos autobiogràfics escrits per aprenents de català com a llengua addicional : de les necessitats formatives a la reflexió en l'ensenyament dels gèneres narratius /
Bach, Carme (IIFV, Universitat de València)

Títol variant: Autobiographical texts written by learners of Catalan as an Additional Language : From formative needs to reflection in the teaching of narrative genres
Data: 2022
Resum: Resum: "En aquest article analitzem textos narratius autobiogràfics escrits per estudiants universitaris que tenen el català com a llengua addicional, d'un nivell B1 de CEFR (2020). L'objectiu és analitzar les necessitats formatives en la redacció d'aquest gènere per tal de fomentar a classe una reflexió metadiscursiva que permeti millorar-ne les produccions escrites. Per fer-ho, hem analitzat un corpus de 39 autobiografies tant a nivell macrotextual (moviments retòrics) com microtextual (elements díctics que vehiculen l'organització narrativa de les autobiografies). Els resultats assenyalen que els problemes que presenten aquests textos estan relacionats amb la consciència dels elements que defineixen el gènere (dimensió sociocultural), així com amb l'ancoratge narrativotemporal i el posicionament díctic dels narradors en el text (dimensió pragmàtica i textual). Per tant, proposem un ensenyament dels gèneres competencial en què s'integrin, a un mateix nivell, els trets discursius i els gramaticals que influeixen en la coherència i la cohesió discursives".
Nota: Referències bibliogràfiques (p. 253-255)
Document: Estudi
Matèria: Català ; Segona llengua ; Prosa catalana ; Autobiografia ; Discurs-text escrit ; Adquisició i aprenentatge
Publicat a: Caplletra, Núm. 73 (Tardor 2022), p. 233-255 (Monogràfic: El rol de l'ensenyament gramatical en l'aprenentatge de llengües: pràctiques reflexives, tasques comunicatives i material d'intervenció) , ISSN 2386-7159

DOI: 10.7203/caplletra.73.24640


Adreça original


El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Estudis

 Registre creat el 2022-10-14, darrera modificació el 2023-06-11



   Favorit i Compartir