Resultats globals: 138 registres trobats en 0.03 segons.
Traces. Catàleg, 138 registres trobats
Traces. Catàleg 138 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
Oralitat-memòria-escriptura. Escriptura-oralitat. Memòria? / Els Marges
2023
Els Marges, Núm. 131 (Tardor 2023), p. 6-8 (Editorial)
   
2.
¿Pots aprendre a escriure? / Gurt, Carlota
Sobre les escoles d'escriptura i si s'hi pot o no aprendre a escriure.
2022
Ara. Ara llegim, 19 novembre 2022, p. 47 (Opinió. L'escriptora accidental)  
3.
Textos autobiogràfics escrits per aprenents de català com a llengua addicional : de les necessitats formatives a la reflexió en l'ensenyament dels gèneres narratius / Bach, Carme (IIFV, Universitat de València)
Resum: "En aquest article analitzem textos narratius autobiogràfics escrits per estudiants universitaris que tenen el català com a llengua addicional, d'un nivell B1 de CEFR (2020). L'objectiu és analitzar les necessitats formatives en la redacció d'aquest gènere per tal de fomentar a classe una reflexió metadiscursiva que permeti millorar-ne les produccions escrites. [...]
2022 - 10.7203/caplletra.73.24640
Caplletra, Núm. 73 (Tardor 2022), p. 233-255 (Monogràfic: El rol de l'ensenyament gramatical en l'aprenentatge de llengües: pràctiques reflexives, tasques comunicatives i material d'intervenció)
2 documents
4.
Dues pràctiques per millorar l'expressió oral i escrita / Guiluz i Vidal, Teresa (IES Manuel de Cabanyes) ; Juanmartí i Generès, Eduard (IES Manuel de Cabanyes) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (3r : 2017 : Barcelona)
Del resum: "Amb la intenció de polir i completar la gramàtica que els alumnes de secundària i batxillerat tenen interioritzada, de manera que s'acosti a la gramàtica adequada als registres més formals, es proposen dues pràctiques que, partint de les seves produccions, permetin fer-los conscients dels seus coneixements intuïtius de la llengua en tant que parlants competents: d'una banda, la correcció de textos escrits, que permet treballar l'expressió escrita adaptant-se a les necessitats i als ritmes de cada alumne, però estimulant en tots la capacitat de trobar les solucions correctes per als problemes que presenten les seves produccions; de l'altra, la reconstrucció d'una conversa que hauria pogut tenir lloc en una situació donada que el professor descriu i que obliga els alumnes a posar en joc molts aspectes de la seva competència comunicativa verbal, des d'elements pragmàtics fins als diferents nivells de l'estructura gramatical (fonètica, morfologia, sintaxi, lèxic i semàntica)".
2017
Afer d'estat, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (p. 167-186)
   
5.
'La cohesió lèxica en seqüències narratives' / Besa Camprubí, Josep (Universitat de Barcelona)
De l'article: "Fruit d'una tesi doctoral, el llibre de 'La cohesió lèxica en seqüències narratives' estudia les operacions cognitivodiscursives d'establiment i represa lèxica de referents en síntesis argumentals de films produïdes per periodistes cinematogràfics (experts) i per alumnes d'ensenyament secundari (aprenents) amb l'objectiu últim de diagnosticar els problemes de la cohesió referencial en els textos dels darrers, diagnòstic que hauria de permetre de dissenyar estratègies per resoldre aquests problemes en l'àmbit de l'ensenyament de la llengua".
2014
Estudis Romànics, Núm. 36 (2014), p. 594-597 (Recensions)  
6.
Entrevista a Dominique Maingueneau / Cabré i Castellví, M. Teresa (Universitat de Barcelona)
1989
Caplletra. Barcelona, Núm. 7 (1989, Tardor), p. 73-81 (Monogràfic: Anàlisi del discurs)
2 documents
7.
Presentació / Salvador, Vicent (Universitat de València)
Presentació del monogràfic "Anàlisi del discurs", corresponent al número 7 de la revista 'Caplletra'.
1989
Caplletra. Barcelona, Núm. 7 (1989, Tardor), p. 5-7 (Monogràfic: Anàlisi del discurs)
2 documents
8.
Presentació / Salvador, Vicent (Universitat Jaume I) ; Pérez Saldanya, Manuel (Universitat de València)
Presentació del monogràfic 'Pragmaestilística', coordinat per Manuel Pérez Saldanya i Vicent Salvador, de la revista 'Caplletra'.
2000
Caplletra. València, núm. 29 (2000, Tardor), p. 9-11 (Monogràfic: Pragmaestilística)
2 documents
9.
'Anàlisi comunicativa i pragmàtica dels registres d'infermeria' / Tarruella i Farré, Mireia
Del resum de l'article: "Aquest treball presenta una anàlisi de les pràctiques discursives que els professionals d'infermeria empren en la documentació clínica. La recerca aplica conceptes de pragmàtica en aspectes de la dixi i d'enunciats de caire referencial, entre altres elements discursius. [...]
2012
Anuari de Filologia. Estudis de Lingüística, Núm. 2 (2012), p. 217-218 (Tesis doctorals llegides a la Facultat de Filologia de la Universitat de Barcelona (2012))  
10.
Marcadors conversacionals en la traducció literària alemany-català: 'also' i 'na' a 'Jeder stirbt für sich allein' / González-Villar, Alejandro (Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität) ; Arias-Badia, Blanca (Universitat Pompeu Fabra)
L'article pretén contribuir a cobrir el buit d'estudis que tracten la traducció de marcadors específicament conversacionals en la combinació de llengües alemany-català centrant-se, en aquest cas, en l'anàlisi del comportament de dos marcadors, 'na' i 'also', en una novel·la alemanya i el de les seves traduccions al català.
2017
Zeitschrift für Katalanistik, Núm. 30 (2017), p. 245-267 (Monogràfic: "Marcadors del discurs i gramaticalització en català i altres llengües")
2 documents

Traces. Catàleg : 138 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.
No heu trobat el que estaveu cercant? Proveu la vostra cerca a:
Discurs-text escrit dins Amazon
Discurs-text escrit dins Google Books
Discurs-text escrit dins Google Scholar
Discurs-text escrit dins Google Web
Discurs-text escrit dins INSPIRE
Discurs-text escrit dins NEBIS
Discurs-text escrit dins Scirus