La formació del professorat d'ensenyament secundari: competències, incompetències i negligències / Neus Alturo i Albert Soler
Alturo Monné, Núria (Universitat de Barcelona)
Soler i Llopart, Albert (Universitat de Barcelona)
Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (3r : 2017 : Barcelona)
Data: |
2017 |
Resum: |
Del resum: "Aquest treball exposa el marc normatiu, acadèmic i polític que configura el sistema actual de formació del professorat de secundària, batxillerat i cicles formatius en relació amb l'especialitat de llengua i literatura catalanes. A partir de l'anàlisi de diverses titulacions i de documents normatius, i d'entrevistes a persones en formació, es fan notar els dèficits i contradiccions del sistema i les conseqüències negatives que se'n deriven, especialment a) les dificultats dels experts per accedir a la professió docent i b) la falta de garanties pel que fa al domini de l'especialitat per part dels professors del futur. Es proposen solucions fonamentades en les recomanacions de la Coordinadora d'Estudis Universitaris de Filologia Catalana i la Resolució del Consell de la Xarxa Vives d'Universitats de 12 de febrer de 2016". |
Nota: |
Ponència pronunciada en el marc del 3r Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat, celebrat el 16 d'abril de 2017 a l'Institut d'Estudis Catalans |
Document: |
Estudi |
Matèria: |
Ensenyament ;
Català ;
Literatura catalana ;
Educació ;
Instituts ;
2016 ;
2010X
Coordinadora d'Estudis Universitaris de Filologia Catalana
;
Xarxa Vives d'Universitats : XVU
|
Publicat a: |
Afer d'estat, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (p. 141-163) |
El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document >
Estudis
Registre creat el 2022-01-04, darrera modificació el 2023-09-20