Com desaprofitar les lectures obligatòries / Vicenç Pagès Jordà
Pagès Jordà, Vicenç

Data: 2021
Resum: Vicenç Pagès parla les lectures obligatòries als instituts i enumera aquelles pràctiques que com a professor ha vist i no li han agradat. Últim paràgraf: "Estem passant de fer llegir llibres que no tots els alumnes poden entendre a fer llegir llibres que no val la pena llegir. La situació és greu perquè el cicle s'està tancant. Cada vegada hi ha més professors joves que no han tingut una educació literària sòlida, de manera que any rere any augmenten les probabilitats que els malentesos es reprodueixin. És coneguda la distinció que va fer E. M. Forster entre personatges plans i rodons, però també podem aplicar aquesta distinció a les persones de carn i ossos: si privem els alumnes de lectures de qualitat els condemnem a ser tan bidimensionals com els secundaris d'una sèrie de Netflix".
Document: Comentari
Matèria: Lectura ; Ensenyament ; Literatura ; Instituts ; 2021 ; 2020X
Publicat a: Ara. Ara Llegim, 30 gener 2021, p. 47 (El lector accidental)




El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Comentaris

 Registre creat el 2021-02-02, darrera modificació el 2024-02-29



   Favorit i Compartir