Com desaprofitar les lectures obligatòries / Vicenç Pagès Jordà
Pagès Jordà, Vicenç

Date: 2021
Abstract: Vicenç Pagès parla les lectures obligatòries als instituts i enumera aquelles pràctiques que com a professor ha vist i no li han agradat. Últim paràgraf: "Estem passant de fer llegir llibres que no tots els alumnes poden entendre a fer llegir llibres que no val la pena llegir. La situació és greu perquè el cicle s'està tancant. Cada vegada hi ha més professors joves que no han tingut una educació literària sòlida, de manera que any rere any augmenten les probabilitats que els malentesos es reprodueixin. És coneguda la distinció que va fer E. M. Forster entre personatges plans i rodons, però també podem aplicar aquesta distinció a les persones de carn i ossos: si privem els alumnes de lectures de qualitat els condemnem a ser tan bidimensionals com els secundaris d'una sèrie de Netflix".
Document: Comentari
Subject: Lectura ; Ensenyament ; Literatura ; Instituts ; 2021 ; 2020X
Published in: Ara. Ara llegim, 30 gener 2021, p. 47 (El lector accidental)




The record appears in these collections:
Document type > Commentaries

 Record created 2021-02-02, last modified 2021-02-03



   Favorit i Compartir