Detecció, correcció i justificació d'errors de normativa en l'alumnat universitari: la formació lingüística dels futurs mestres / Mariona Casas-Deseures, Grup de Recerca en Educació, Llenguatge i Literatura. Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya; Llorenç Comajoan Colomé, Grup de Recerca en Educació, Llenguatge i Literatura. Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya, Centre Universitari de Sociolingüística i Comunicació. Universitat de Barcelona
Casas, Mariona (Universitat de Vic)
Comajoan, Llorenç (Universitat de Vic)

Data: 2015
Resum: De l'abstract: "Aquest article presenta un estudi sobre la detecció, la correcció i la justificació d'errors de normativa per part d'un grup d'alumnes de primer dels graus de mestre. A la introducció, s'exposen les tendències actuals en recerca en implantació de la normativa. Al segon apartat, es presenta un estudi que pretén donar resposta a les següents preguntes de recerca: 1) els alumnes universitaris són capaços de detectar errors de normativa?; 2) quines variables sociolingüístiques es relacionen amb la seva capacitat de detectar errors?; 3) els alumnes que detecten els errors de normativa són capaços de corregir-los i justificar-los?, i 4) quines implicacions didàctiques tenen els resultats sobre la detecció, la correcció i la justificació dels errors? En l'estudi es van proporcionar a cent seixanta-dos alumnes de primer any universitari una sèrie de frases que contenien almenys un error de normativa i se'ls va demanar que detectessin, corregissin i justifiquessin els errors que hi trobaven. Els resultats mostren que només la meitat dels errors van ser detectats i que els alumnes que procedien del batxillerat eren capaços de detectar més errors que els que provenien d'altres vies d'accés a la universitat, independentment de la llengua primera. A més, es posa en relleu que la detecció d'un error no n'assegura la correcció satisfactòria ni la justificació. Al final de l'article, se suggereixen propostes per a millorar la situació de l'ensenyament-aprenentatge de llengües en l'àmbit universitari".
Contingut: Inclou qüestionari de recollida de dades
Nota: Bibliografia (p. 195-196)
Document: Estudi
Matèria: Normativa de la llengua ; Correcció ; Didàctica ; Sociolingüística ; Català ; Universitats ; 2013-2014 ; 2010X
Publicat a: Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 25 (2015), p. 175-197 (Secció miscel·lània)




El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Estudis

 Registre creat el 2018-07-20, darrera modificació el 2018-07-21



   Favorit i Compartir