El pensament sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura durant la formació inicial dels mestres / Mireia Pérez Peitx
Pérez Peitx, Mireia (Universitat de Barcelona)

Data: 2016
Resum: De l'abstract: "Aquest article se situa en el camp de l'estudi del pensament dels professors a partir de l'anàlisi d'entrevistes i memòries de pràctiques. Mostra, de manera molt breu, l'evolució durant quatre anys d'una mestra en formació inicial sobre l'alfabetització inicial, concretament respecte a l'edat a la qual s'ha d'iniciar l'ensenyament i aprenentatge i el mètode que s'ha de seguir. A partir de l'anàlisi del discurs es mostren creences i contradiccions relacionades amb l'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura. Tanca amb una reflexió sobre cap a on s'ha d'orientar la formació dels mestres per aconseguir un impacte més fort de la formació inicial. Principalment dibuixa dos escenaris que apunten la necessitat de crear mestres reflexius així com pràctiques que confrontin maneres de fer per emergir les contradiccions del pensament".
Nota: Inclou referències bibliogràfiques (p. 88-89)
Document: Estudi
Matèria: Entrevista ; Mestres ; Didàctica ; Adquisició i aprenentatge ; Lectura ; Llengua escrita ; Infants? ; Professionalització ; Escoles
Publicat a: Llengua, societat i comunicació, Núm. 14 (2016), p. 82-89 (Monogràfic: L'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura inicials) , ISSN 1697-5928




El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Estudis

 Registre creat el 2018-01-23, darrera modificació el 2023-06-17



   Favorit i Compartir