La construcció del coneixement gramatical en aprenents d'educació primària i secundària: algunes aproximacions a l'aprenentatge del verb / Mariona Casas-Deseures, Carme Duran i Xavier Fontich
Casas, Mariona (Universitat de Vic)
Duran, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona)
Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2017
Resum: De l'abstract de l'article: "El verb és una de les categories que una gramàtica escolar ha d'abordar necessàriament, tant pel que fa al coneixement de la noció i de la seva relació amb altres categories, com per la funció fonamental que pren en l'escriptura. En aquest article presentem tres recerques que descriuen el procés d'aprenentatge que els alumnes de primària i de secundària segueixen a l'hora d'aprendre continguts vinculats amb el verb: el temps del present, el mode verbal i la complementació verbal. Aquests treballs mostren quines estratègies desenvolupen els aprenents i quins obstacles han d'afrontar per desenvolupar un raonament gramatical. Dels estudis es desprèn que determinades intervencions didàctiques (basades en la interacció, entre iguals i amb el suport del docent i l'escriptura) afavoreixen el desenvolupament d'activitat metalingüística i que aquesta activitat pot ajudar a connectar el saber gramatical amb els usos lingüístics".
Nota: Inclou bibliografia (pp. 134-138)
Document: Estudi
Matèria: Ensenyament ; Gramàtica ; Català ; Verb ; Temps verbal ; Mode verbal ; Ús lingüístic
Publicat a: Caplletra, Núm. 63 (Tardor 2017), p. 111-138 (Monogràfic: Noves perspectives per a l'ensenyament-aprenentatge de la gramàtica: cap a una gramàtica pedagògica) , ISSN 2386-7159





El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Estudis

 Registre creat el 2017-12-09, darrera modificació el 2023-06-17



   Favorit i Compartir