Publicació: |
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016 |
Descripció: |
1 recurs en línia (216 pàgines) |
Resum: |
Abstract de l'autor: "Aquesta tesi és el resultat de la primera investigació extensa en l'adquisició de les passives agentives en dues varietats de català: el català central i el mallorquí. L'adquisició de passives per part dels nens mostra un retard en diverses llengües, especialment aquelles en què la passiva verbal i l'adjectiva no són homòfones. En primer lloc presento un estudi de dades espontànies tant en adults com en nens per veure la freqüència dels diferents tipus de passives (perifràstica, adjectiva i pronominal) en català. Mitjançant una tasca d'aparellament d'imatges i frases vaig realitzar un primer experiment per esbrinar l'adquisició de passives agentives en català. Com que en català mallorquí s'utilitza la mateixa preposició en les passives llargues i en els nominals agentius vaig fer un segon experiment per veure la possible facilitació en la comprensió de les formes passives llargues en tenir la mateixa preposició. La preposició però, no va tenir cap efecte en els resultats. Finalment, un tercer experiment compara la comprensió de les passives adjectives i les passives curtes. Els resultats indiquen que fins als 7 anys els nens fan una interpretació adjectiva de les passives verbals". |
Nota: |
Inclou un apartat de conclusions (p. 171-172). Inclou apèndixs (p. 187-200) amb les dades dels experiments realitzats. Inclou referències bibliogràfiques (p. 173-186) |
Nota: |
Tesi doctoral. Director: Anna Gavarró. Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana. Centre de lingüística teòrica. Data de defensa: 5 febrer 2016 |
Document: |
Estudi |
Matèria: |
Adquisició i aprenentatge ;
Infants? ;
Veu gramatical ;
Sintaxi ;
Verb ;
Català ;
Català central ;
Mallorquí |
ISBN: |
9788449059735 |