11.
|
|
L'enigma de Graves: 'Majorca Observed'
/
Lawrence, Esyllt T.
Esyllt T. Lawrence comenta l'assaig 'Majorca Observed' (1965), de Robert Graves, des del punt de vista de les tergiversacions que conté quant a l'origen del català de Mallorca, de manera compassada amb altres obres que traeixen la distància -si no aversió- de Graves envers els catalans. [...]
2008
Rels. Tortosa, Núm. 1 (2008), p. 86-88 (Monogràfic: Esyllt T. Lawrence: una gal·lesa a Catalunya)
Article publicat, prèviament, a 'Avui dels llibres' (4 de juny de 1986)
|
|
12.
|
|
13.
|
|
14.
|
|
Aportacions de les altres ciències socials a la sociolingüística catalana
/
Vila i Moreno, F. Xavier
F. Xavier Vila estudia les connexions entre la teoria social i la indagació sociolingüística produïda als Països Catalans. Remarca que la interdisciplinarietat no ha estat fins ara ben resolta, ni del costat de les ciències socials, que sovint es mostren "alingües", ni del de les ciències del llenguatge, escassament interessades a explorar la dimensió social. [...]
2004
Caplletra. València, núm. 37 (2004, Tardor), p. 89-152 (Monogràfic "Per a una nova sociolingüística catalana")
2 documents
|
|
15.
|
|
16.
|
|
El clític 'es' i la construcció antiacusativa
/
Vázquez, Glòria
Estudi que es proposa defensar la responsabilitat del component lèxic pel que fa a la presència o absència del clític 'es' en la construcció anticausativa, del tipus: 'les mongetes (es) couen'. Vázquez creu que les raons de la manca d'uniformitat en l'aparició del clític no es troben en la sintaxi ni en la morfologia, així com tampoc es troben, en tots els verbs, en la semàntica o en l'estructura eventual. [...]
1997
Sintagma. Lleida, núm. 9 (1997), p. 61-73
|
|
17.
|
|
18.
|
|
L'activitat avaluativa a les classes de llengua per a adults
/
Esteban i Calm, Jordi
Sobre els diferents aspectes de l'activitat avaluativa aplicada als cursos de català per a adults: observar i interpretar les manifestacions espontànies dels alumnes; indagar mitjançant qüestionaris o entrevistes el grau de coneixement de la llengua, les motivacions per aprendre-la, etc. [...]
1996
Llengua i Ús. Barcelona, núm. 7 (1996, Tercer Quadrimestre), p. 50-59 (Didàctica)
Inclou onze quadres amb la informació següent: factors que incideixen en el procés d'ensenyament/aprenentatge i que són objecte d'actuacions responsables; objectius i tipus d'avaluació segons els nivells d'intervenció en l'ensenyament/aprenentatge de la llengua; aspectes observables en un curs de catalanoparlants; proposta de barems, segons diverses valoracions; graus de domini d'una llengua; motivacions per aprendre català; dificultats conscients d'aprenentatge; barems per a l'autoavaluació d'exercicis i activitats; proposta d'enregistraments en un curs de catalanoparlants; aspectes avaluables de les activitats orals, i aspectes avaluables de les habilitats escrites
|
|
19.
|
|
20.
|
|