Fecha: |
2008 |
Resumen: |
Davant la desorientació generalitzada a l'educació secundària obligatòria pel que fa l'estudi de la literatura, l'autor proposa una iniciativa didàctica concreta besada en la idea de casar la lectura i l'estudi literari amb el patrimoni literari d'un territori. La proposta didàctica gira a l'entorn de l'obra 'Anjub, confessions d'un bandoler' d'Andreu Carranza. L'article es distribueix segons els següents apartats: '1. Els camins per construir una alternativa didàctica: la literatura com a patrimoni', '1. 1. Les relacions patrimoni literari i territori', '1. 2. El patrimoni literari ebrenc', '2. Una aproximació al patrimoni literari: 'Anjub, confessions d'un bandoler'', '2. 1. El perquè de la tria' i '2. 2. Realització del projecte de lectura'. |
Contiene: |
Inclou un esquema sobre la proposta didàctica presentada al cos de l'article
|
Documento: |
Estudi |
Materia: |
Ensenyament ;
Instituts ;
Joves ;
Literatura catalana ;
Novel·la catalana ;
Ribera d'Ebre
Carranza, Andreu
|
Obras: |
Carranza, Andreu.
Anjub, confessions d'un bandoler . Barcelona : Edicions 62, 2000 |
Publicado en: |
BeCEroles, Núm. 3 (2008), p. 57-74 (L'Arc del CEL. Investigació i creació. Ribera d'Ebre) , ISSN 2339-9813 |