Resultados globales: 2,296 registros encontrados en 0.00 segundos.
Traces. Catálogo, Encontrados 2,296 registros
Traces. Catálogo Encontrados 2,296 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
Josefina Salord i Ripoll. Cartògrafa de la història cultural de Menorca / Pagès i Cassú, David
Entrevista a Josefina Salord, estudiosa de la literatura i cultura menorquines.
2022
Serra d'Or, Núm. 745 (Gener 2022), p. 9-13 (Fets i opinions)
   
2.
"La llengua i la literatura catalanes, qüestió d'estat?" / Bover i Font, August (Institut d'Estudis Catalans) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (3r : 2017 : Barcelona)
Taula rodona moderada per August Bover i Font en què els docents citats responen les següents qüestions: "1. Quina és la presència de la llengua i la literatura en la societat actual? I especialment en els adolescents i els jove, i en la seva formació? I 2. [...]
Afer d'estat, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (p. 189-212)
   
3.
Dues pràctiques per millorar l'expressió oral i escrita / Guiluz i Vidal, Teresa (IES Manuel de Cabanyes) ; Juanmartí i Generès, Eduard (IES Manuel de Cabanyes) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (3r : 2017 : Barcelona)
Del resum: "Amb la intenció de polir i completar la gramàtica que els alumnes de secundària i batxillerat tenen interioritzada, de manera que s'acosti a la gramàtica adequada als registres més formals, es proposen dues pràctiques que, partint de les seves produccions, permetin fer-los conscients dels seus coneixements intuïtius de la llengua en tant que parlants competents: d'una banda, la correcció de textos escrits, que permet treballar l'expressió escrita adaptant-se a les necessitats i als ritmes de cada alumne, però estimulant en tots la capacitat de trobar les solucions correctes per als problemes que presenten les seves produccions; de l'altra, la reconstrucció d'una conversa que hauria pogut tenir lloc en una situació donada que el professor descriu i que obliga els alumnes a posar en joc molts aspectes de la seva competència comunicativa verbal, des d'elements pragmàtics fins als diferents nivells de l'estructura gramatical (fonètica, morfologia, sintaxi, lèxic i semàntica)".
Afer d'estat, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (p. 167-186)
   
4.
La formació del professorat d'ensenyament secundari: competències, incompetències i negligències / Alturo Monné, Núria (Universitat de Barcelona) ; Soler i Llopart, Albert (Universitat de Barcelona) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (3r : 2017 : Barcelona)
Del resum: "Aquest treball exposa el marc normatiu, acadèmic i polític que configura el sistema actual de formació del professorat de secundària, batxillerat i cicles formatius en relació amb l'especialitat de llengua i literatura catalanes. [...]
Afer d'estat, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (p. 141-163)
   
5.
L'ensenyament de la llengua catalana a la secundària a les Illes Balears: quatre illes, un país... massa fronteres i molts ous per trencar, encara! / Gelabert i Mas, Joan (IES Santa Margalida) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (3r : 2017 : Barcelona)
Del resum: "La ponència parteix de l'experiència de quatre dècades d'ensenyament de la llengua catalana i la literatura a diferents territoris dels Països Catalans. La realitat legal i l'acceptació social actual del seu ensenyament a les Illes Balears, amb una certa perspectiva històrica, i una inestabilitat fruit de la complexa realitat sociològica del país i l'aternança en el poder polític, n'ocupen la primera part. [...]
Afer d'estat, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (p. 117-139)
   
6.
Lletres de batalla: la literatura a la secundària / Carbonell, Anton ; Isarch i Borja, Antoni ; Col·lectiu Pere Quart ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (3r : 2017 : Barcelona)
Del resum: L'objectiu principal de l'article és revisar des d'un enfocament crític l'ensenyament de la literatura en el currículum oficial de secundària i els llibres de text escolars, i proposar diverses mesures de redreçament i millora que contrarestin la implacable marginalització de la literatura catalana ens els plans d'estudis. [...]
Afer d'estat, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (p. 65-78)
   
7.
La nova gramàtica a l'ensenyament / Cabré i Castellví, M. Teresa (Institut d'Estudis Catalans; Universitat Pompeu Fabra) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (3r : 2017 : Barcelona)
Del resum: "En aquesta intervenció es presenten les característiques de la nova 'Gramàtica de la llengua catalana' de l'Institut d'Estudis Catalans i se'n valoren els avantatges i les dificultats en la docència. [...]
Afer d'estat, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (p. 57-62)
   
8.
Pòrtic / Casals, Daniel ; Foguet i Boreu, Francesc
Presentació de les aportacions presentades a 3r Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat, celebrat el el 16 d'abril de 2017 a l'Institut d'Estudis Catalans.
Afer d'estat, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (p. 7-13)
   
9.
L'audiovisual (en català, sisplau) a les aules / Prado-Fabregat, Elvira
Sobre el consum de l'audiovisual a les aules. Fragment final: "No sé quines plataformes han de ser presents als centres educatius, però sembla evident que haurien de ser locals i amb una ètica determinada. [...]
2021
Ara, 28 novembre 2021, p. 49 (Debat)  
10.
El català de l'escola: la tossuda realitat / Funes, Jaume
Un fragment: "A final de l'escolarització, el repte educatiu d'avui no és ni el català ni el castellà sinó el gran dèficit lector, l'enorme buit en la comprensió i les dificultats d'expressió oral o escrita. [...]
2021
Ara, 25 novembre 2021, p. 30 (Debat)  

Traces. Catálogo : Encontrados 2,296 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.
¿No ha encontrado lo que estaba buscando? Intente su búsqueda en:
Instituts en Amazon
Instituts en Google Books
Instituts en Google Scholar
Instituts en Google Web
Instituts en INSPIRE
Instituts en NEBIS
Instituts en Scirus