Nota: |
Aquest estudi es complementa amb fragments dels textos següents: "El mite de la infantesa", Carme Arnau ('Introducció a la narrativa de Mercè Rodoreda. El mite de la infantesa'. Barcelona : Edicions 62, 1979, p. 299-303); "De la realitat al símbol: la darrera narrativa", Carme Arnau ('Miralls màgics. Una aproximació a l'última narrativa de Mercè Rodoreda'. Barcelona : Edicions 62, 1990, p. 7-19); "'La mort i la primavera' o l'alternança cíclica dels elements", Carles Cortés ('Els personatges i el medi en la narrativa de Mercè Rodoreda'. Alacant : Institut de Cultura Juan Gil-Albert . Conselleria de Cultura, 1995, p. 99-116); "La construcció de la veu narrativa", Maria Campillo ("Mercè Rodoreda: la construcció de la veu narrativa", dins: 'Actes del Primer Simposi Internacional de Narrativa Breu. València 28-30 d'abril de 1998'. València : Barcelona : Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 1998, p. 328-354); "De la preguerra a la postguerra: les primeres novel·les", Neus Real ('Mercè Rodoreda: l'obra de preguerra'. Barcelona : Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 2005, p. 480-489); "Rodoreda: entre la pintura i la literatura", Mercè Ibarz ('Rodoreda. Exili i desig'. Barcelona : Empúries, 2008, p. 67-73); "Pròlegs com a epílegs o sobre l'art de narrar" ('Autoretrat'. Barcelona : Angle, 2008, p. 41-46); "Contra la vida, la literatura", Montserrat Casals ('Mercè Rodoreda. Contra la vida, la literatura'. Barcelona : Edicions 62, 1991, p. 252-255); i "Els premis literaris", Marta Pessarrodona ('Mercè Rodoreda i el seu temps'. Barcelona : Random House Mondadori, 2005, p. 171-178). Aquests textos ocupen les pàgines 242-265 |