Fecha: |
2010 |
Resumen: |
L'autor analitza les aportacions de la secció teatral de la revista 'Mirador' fixant-se, sobretot, en els referents teatrals europeus que escollia la revista. Crida l'atenció la prioritat concedida a la literatura dramàtica francesa, especialment d'aquelles obres de qualitat literària. L'autor conclou que la secció teatral de la revista defensava uns plantejaments avantguardistes i trencadors, sobretot a l'hora de donar importància a espectacles que s'allunyaven de ser simples èxits comercials i, al mateix temps, aquesta secció va ajudar a crear un corpus de certs models dramàtics europeus totalment moderns. |
Nota: |
Inclou una nota bibliogràfica |
Documento: |
Estudi |
Materia: |
Revistes ;
Premsa catalana ;
Crítica teatral ;
Recepció de la literatura ;
Traducció al català ;
Teatre francès ;
Teatre nord-americà ;
Teatre anglès ;
Teatre alemany ;
Teatre rus ;
Teatre italià ;
Teatre espanyol ;
Teatre suec ;
1929-1936 ;
1920X ;
1930X
Ibsen, Henrik
;
Hauptmann, Gerhart
;
Sagarra, Josep M. de
;
Soldevila, Carles
(1892-1967) ;
Planes, Josep M.
;
Guansé, Domènec
(1894-1978) ;
Lenormand, Henri-René
;
Capdevila i Recasens, Carles
;
Bernard, Jean-Jacques
;
Llor, Miquel
;
Romains, Jules
;
Esquerra, Ramon
;
Vildrac, Charles
(Pseudònim de Charles Messager) ;
Pagnol, Marcel
;
Giraudoux, Jean
;
Nicol, Eduard
;
Cocteau, Jean
;
Marinetti, Filippo Tommaso
;
O'Neill, Eugene
;
Shaw, George Bernard
;
Tasis, Rafael
;
Pirandello, Luigi
;
Aub, Max
;
Díaz-Plaja, Guillem
(1909-1984) ;
Mirador : publicació
|
Publicado en: |
Concepcions i discursos sobre la modernitat en la literatura catalana dels segles XIX i XX, Lleida : Punctum, 2010 (p. 155-170) |