visitant ::
identificació
|
|||||||||||||||
Cerca | Ajuda | Departament de Filologia Catalana UAB | Sobre Traces | Català English Español |
Pàgina inicial > Traces. Catàleg > Reptes actuals en l'ensenyament del català al País Valencià / |
Data: | 2004 |
Resum: | L'autora exposa cinc reptes actuals de l'ensenyament del català al País Valencià: la programació dels aprenentatges lingüístics des d'àrees no lingüístiques; l'elaboració de programes integrats de llengües (especialment els de les anomenades primeres llengües, és a dir, castellà i català); el disseny de programes d'immersió tardana; la transposició didàctica i la incorporació de les aportacions de les noves ciències del llenguatge; i la importància de l'ensenyament en el procés de normalització lingüística i de configuració de la norma culta. L'autora acaba amb una severa crítica a la política lingüística de la Generalitat Valenciana aplicada als llibres de text i basada en no reconèixer la unitat de la llengua i fomentar l'estàndard valencià diferenciat del català general. |
Nota: | Bibliografia (p. 216) |
Nota: | Text llegit en les terceres jornades de l'IEC celebrades a la Universitat Jaume I el novembre i desembre de 2002, dins la sessió "Didàctica de la llengua i la literatura" |
Document: | Comentari |
Matèria: |
Ensenyament ;
Didàctica ;
Català ;
Normalització lingüística ;
Llibre de text? ;
2002 ;
Política lingüística ;
País Valencià ;
2000X Generalitat Valenciana ; Acadèmia Valenciana de la Llengua |
Publicat a: | La llengua i la literatura: història i actualitat, Castelló de la Plana : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Jaume I, 2004 (p. 205-216) |