Reptes actuals en l'ensenyament del català al País Valencià / Montserrat Ferrer (Universitat Jaume I; IES Penyagolosa)
Ferrer Ripollés, Montserrat
Jornades de l'Institut d'Estudis Catalans: "La llengua i la literatura: història i actualitat" (3s : 2002 : Universitat Jaume I (Castelló))

Resum: L'autora exposa cinc reptes actuals de l'ensenyament del català al País Valencià: la programació dels aprenentatges lingüístics des d'àrees no lingüístiques; l'elaboració de programes integrats de llengües (especialment els de les anomenades primeres llengües, és a dir, castellà i català); el disseny de programes d'immersió tardana; la transposició didàctica i la incorporació de les aportacions de les noves ciències del llenguatge; i la importància de l'ensenyament en el procés de normalització lingüística i de configuració de la norma culta. L'autora acaba amb una severa crítica a la política lingüística de la Generalitat Valenciana aplicada als llibres de text i basada en no reconèixer la unitat de la llengua i fomentar l'estàndard valencià diferenciat del català general.
Nota: Bibliografia (p. 216)
Nota: Text llegit en les terceres jornades de l'IEC celebrades a la Universitat Jaume I el novembre i desembre de 2002, dins la sessió "Didàctica de la llengua i la literatura"
Document: Comentari
Matèria: Ensenyament ; Didàctica ; Català ; Normalització lingüística ; Llibre de text? ; 2002 ; Política lingüística ; País Valencià ; 2000X
Generalitat Valenciana ; Acadèmia Valenciana de la Llengua
Publicat a: La llengua i la literatura: història i actualitat, Castelló de la Plana : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Jaume I, 2004 (p. 205-216)

El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Comentaris

 Registre creat el 2009-11-30, darrera modificació el 2019-01-21



   Favorit i Compartir