Fecha: |
2003 |
Resumen: |
Llorenç Comajoan emmarca l'estudi de l'adquisició de llengües dins els diferents corrents històrics i d'investigació, i mostra com el debat entre empirisme i racionalisme arrenca en l'antiguitat (Plató i Aristòtil) i arriba fins als nostres dies amb la polèmica entre innatisme i empirisme. La concepció interdisciplinària de l'estudi sobre l'adquisició també es pot observar històricament en les relacions que s'han establert entre la filosofia i la psicologia respecte a l'estudi de l'adquisició de les primeres llengües i l'ensenyament de segones llengües. L'afiliació de l'adquisició de segones llengües amb l'ensenyament, a més a més, no és fortuïta sinó que és el resultat de la ahistoricitat i la relació entre disciplines acadèmiques. En aquest article també es fa un repàs de tres temes actuals d'investigació: el debat sobre la pobresa de l'estímul, l'evolució dels arguments en la discussió entre innatisme i empirisme i, en el cas de l'adquisició de segones llengües, la relació entre l'ensenyament de llengües en contextos de classe i el procés d'adquisició. |
Nota: |
Inclou bibliografia (p. 39-45) |
Nota: |
Resum de l'estudi extret de la presentació de la revista. |
Documento: |
Estudi |
Materia: |
Adquisició i aprenentatge ;
Llengües ;
Filosofia del llenguatge ;
Psicologia ;
Ensenyament |
Publicado en: |
Caplletra. València, núm. 35 (2003, Tardor), p. 15-45, ISSN 2386-7159 |