Adquisició de primeres i segones llengües: perspectiva històrica i qüestions actuals / Llorenç Comajoan
Comajoan, Llorenç

Fecha: 2003
Resumen: Llorenç Comajoan emmarca l'estudi de l'adquisició de llengües dins els diferents corrents històrics i d'investigació, i mostra com el debat entre empirisme i racionalisme arrenca en l'antiguitat (Plató i Aristòtil) i arriba fins als nostres dies amb la polèmica entre innatisme i empirisme. La concepció interdisciplinària de l'estudi sobre l'adquisició també es pot observar històricament en les relacions que s'han establert entre la filosofia i la psicologia respecte a l'estudi de l'adquisició de les primeres llengües i l'ensenyament de segones llengües. L'afiliació de l'adquisició de segones llengües amb l'ensenyament, a més a més, no és fortuïta sinó que és el resultat de la ahistoricitat i la relació entre disciplines acadèmiques. En aquest article també es fa un repàs de tres temes actuals d'investigació: el debat sobre la pobresa de l'estímul, l'evolució dels arguments en la discussió entre innatisme i empirisme i, en el cas de l'adquisició de segones llengües, la relació entre l'ensenyament de llengües en contextos de classe i el procés d'adquisició.
Nota: Inclou bibliografia (p. 39-45)
Nota: Resum de l'estudi extret de la presentació de la revista.
Documento: Estudi
Materia: Adquisició i aprenentatge ; Llengües ; Filosofia del llenguatge ; Psicologia ; Ensenyament
Publicado en: Caplletra. València, núm. 35 (2003, Tardor), p. 15-45, ISSN 2386-7159





El registro aparece en las colecciones:
Tipo de documento > Estudios

 Registro creado el 2009-11-30, última modificación el 2023-09-23



   Favorit i Compartir