Data: |
1999 |
Descripció: |
453 p.; 30 cm |
Resum: |
La tesi tracta l'adquisició del llenguatge, concretament, l'adquisició de la gramàtica. Bel se centra en la morfologia i la sintaxi com a integradores de la gramàtica. Es pretén delimitar allò que ha de ser fruit d'un desenvolupament en una àrea adjacent però que, en condicionar la realització lingüística, pot donar la impressió que el que s'està desenvolupant és la mateixa gramàtica. El principal objectiu de la tesi és oferir una explicació al desenvolupament de la flexió verbal i les propietats sintàctiques que s'hi assossien. Aquest objectiu s'exemplifica en català i en castellà i es desenvolupa en el marc teòric del model de Principis i Paràmetres de Chomsky i la seva concreció posterior en el Programa Minimista. Bel es proposa contestar dues preguntes en acabar la tesi. La primera és fins a quin punt difereixen les gramàtiques infantils de les adultes quant a flexió verbal. I la segona pregunta tracta on es localitzen les divergències. |
Nota: |
Referències bibliogràfiques (p. 365-386) i annexos (p. 387-453) |
Nota: |
Rigau i Oliver, Gemma. Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Lletres. departament de Filologia Catalana, 1999 |
Document: |
Estudi |
Matèria: |
Adquisició i aprenentatge ;
Morfologia ;
Sintaxi ;
Verb ;
Temps verbal ;
Aspecte gramatical ;
Concordança ;
Català ;
Espanyol ;
Generativisme ;
Cas gramatical ;
Subjecte ;
Pronom
Chomsky, Noam
;
Rizzi, Luigi
;
Wexler, Kenneth
|