Abstract: |
Anàlisi de l'activitat dramàtica a Girona des de la segona meitat del segle XVII fins a mitjan segle XIX. Es comenten, breument, els problemes per escollir la llengua que s'ha d'emprar a l'escena (català o castella, idioma medievalitzant o català del carrer) i s'informa que l'estudi s'estructura per cicles dramàtics (nadalenc, passionístic, hagiogràfic, assumpcionista, veterotestamentari) i de teatre profà: la festa del Corpus, els balls parlats, els joglars, el món del circ i de l'espectacle, etc. També es valora el teatre escenificat als hospitals, es comenten notes que fan referència a prohibicions de representar obres i es recullen els permisos de representacions que donava l'església. A més, Pep Vila inclou textos que li permeten enquadrar l'espectacle escènic o parateatral gironí dins del context general del teatre català i com una anella més, diu l'autor, d'una tradició escènica molt productiva en l'àmbit dels Països Catalans. |
Contents: |
Inclou un quadre que recull les llicències per a les representacions, un apèndix amb un fragment i un estudi d'un misteri gironí de la "resurrecció" del segle XV; una taula alfabètica de les representacions i de les obres dramàtiques contingudes a l'article i, finalment, la reproducció d'un manuscrit del segle XVII; dos edictes de regulació de representacions teatrals, dues portades i un quadre estadístic sobre els teatres existents a la província de Girona, elaborat l'any 1865
|