![]() |
|||||||||||||||
![]() |
Cerca | Ajuda | Departament de Filologia Catalana UAB | Sobre Traces | Català English Español |
Pàgina inicial > Traces. Catàleg > Joan Oliver i Jordi Castellanos: crítica i construcció cultural / |
Data: | 2024 |
Resum: | Del resum: "Joan Oliver és un dels escriptors que, provinents del món cultural de preguerra, va connectar de manera més estreta amb alguns dels joves intel·lectuals que participaren en la recuperació cultural a partir dels anys seixanta. Jordi Castellanos entrà en contacte amb part d'aquests cercles, sobretot per mitjà dels Estudis Universitaris Catalans i de la feina a Enciclopèdia Catalana. Tot partint d'aquest context, resseguim algunes mostres de la relació que hi va haver entre l'escriptor i el crític i professor, a propòsit, principalment, de tres temes: l'estrena, el 1970, d''Allò que tal vegada s'esdevingué' i 'Cambrera nova', dirigides per Ventura Pons; la convocatòria, el 1978, del Premi Sant Jordi de novel·la i els contactes, a final de la dècada del 1970 i els primers anys vuitanta, amb relació a la col·laboració d'Oliver a la revista 'Els Marges'. Editem alguns documents provinents, sobretot, de la correspondència entre l'escriptor i l'estudiós, que es conserven al fons personal de Joan Oliver, de l'Arxiu Històric de Sabadell, i al fons Jordi Castellanos, dipositat a la Biblioteca d'Humanitats de la Universitat Autònoma de Barcelona". |
Document: | Estudi ; Edició de textos |
Matèria: |
Escriptors catalans ;
Estudiosos catalans ;
Prosa catalana ;
Epistolari ;
Crítica teatral ;
Teatre català ;
Premis literaris ;
Premsa catalana ;
Revistes ;
1970-1985 ;
1970X ;
1980X Oliver, Joan |
Obres: | Oliver, Joan. Vint-i-cinc dies de Joan Oliver ('Allò que tal vegada s'esdevingué' i 'Cambrera nova') . Direcció: Ventura Pons. Barcelona, Teatre Capsa. 1970, 10 de setembre |
Publicat a: | Els Marges, Núm. 133 (Primavera 2024), p. 74-90 (Cartes i documents) , ISSN 0210-0452 |
El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Edicions de textos
Tipus de document > Estudis