visitante ::
identificación
|
|||||||||||||||
Buscar | Ayuda | Departament de Filologia Catalana UAB | Sobre Traces | Català English Español |
Página principal > Traces. Catálogo > L'ensenyament de la llengua catalana a la secundària a les Illes Balears: quatre illes, un país... massa fronteres i molts ous per trencar, encara! / |
Fecha: | 2017 |
Resumen: | Del resum: "La ponència parteix de l'experiència de quatre dècades d'ensenyament de la llengua catalana i la literatura a diferents territoris dels Països Catalans. La realitat legal i l'acceptació social actual del seu ensenyament a les Illes Balears, amb una certa perspectiva històrica, i una inestabilitat fruit de la complexa realitat sociològica del país i l'aternança en el poder polític, n'ocupen la primera part. Posteriorment, l'autor se centra en aquells aspectes, tradicionals o innovadors, que, des de l'aula i el centre, contribuixen a donar valors positius i a eixamplar l'ús de la llengua i la projecten cap a fora, cap a la mateixa societat. I és en aquest sentit que es defensa i es reclama la implicació, encara avui en dia, de l'ensenyant, sobretot de llengua catalana, en aquest procés". |
Nota: | Ponència pronunciada en el marc del 3r Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat, celebrat el 16 d'abril de 2017 a l'Institut d'Estudis Catalans |
Documento: | Estudi |
Materia: | Ensenyament ; Català ; Instituts ; Sociolingüística ; Política lingüística ; Illes Balears |
Publicado en: | Afer d'estat, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (p. 117-139) |