La nova gramàtica a l'ensenyament / Maria Teresa Cabré Castellví
Cabré i Castellví, M. Teresa (Institut d'Estudis Catalans; Universitat Pompeu Fabra)
Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (3r : 2017 : Barcelona)

Resum: Del resum: "En aquesta intervenció es presenten les característiques de la nova 'Gramàtica de la llengua catalana' de l'Institut d'Estudis Catalans i se'n valoren els avantatges i les dificultats en la docència. Es tracta de la primera gramàtica institucional (l'oficial fins ara ha estat la 'Gramàtica catalana' de Pompeu Fabra publicada el 1918). És una gramàtica que recull els usos de tot el territori catalanoparlant, que presenta la norma a través de la descripció i que organitza els usos a partir de la variació geolectal i funcional. En la part fina exposa els punts que faciliten l'ensenayment de la llengua a l'escola, el més important dels quals és la possibilitat de poder reconèixer els usos individuals dels diferents parlars. Presenta també algunes dificultats, com pot ser el fet d'oferir un discurs molt matisat i, doncs, de vegades difícil d'interpretar directament. ".
Nota: Conferència pronunciada en el marc del 3r Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat, celebrat el 16 d'abril de 2017 a l'Institut d'Estudis Catalans
Document: Estudi
Matèria: Ensenyament ; Tractats gramaticals ; Normativa de la llengua ; Català ; Instituts
Secció Filològica. Institut d'Estudis Catalans : IEC ; Institut d'Estudis Catalans : IEC
Obres: Institut d'Estudis Catalans. Gramàtica de la llengua catalana . Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2016
Publicat a: Afer d'estat, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (p. 57-62)

El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Estudis

 Registre creat el 2022-01-04, darrera modificació el 2022-01-05



   Favorit i Compartir