Estudio fonético-acústico de la variación inter e intrahablante de hablantes bilingües de catalán y de castellano / Montserrat Marquina Zarauza ; director de tesi Jordi Cicres i Bosch
Marquina Zarauza, Montserrat
Cicres Bosch, Jordi (Direcció de tesi)
Departament de Traducció i Ciències del llenguatge. Universitat Pompeu Fabra
Universitat Pompeu Fabra

Imprint: [Barcelona] : Universitat Pompeu Fabra, 2016
Description: 1 recurs en línia (334 pàgines)
Abstract: Abstract de l'autor: "La presente investigación pretende contribuir a establecer la individualidad del habla de los hablantes bilingües de catalán y de castellano a partir del análisis de los parámetros fonético-acústicos analizados habitualmente en la práctica de la comparación forense de habla y estudiar los efectos, en el nivel acústico, que el uso de una lengua u otra produce en estos parámetros. Por lo tanto, se pretende proporcionar a los especialistas en fonética forense nuevos datos fonético-acústicos para que puedan comparar con un mayor grado de certeza muestras de habla dubitadas e indubitadas en distintas lenguas".
Contents: Inclou annexos (p.297-33): Un qüestionari sobre l'ús de la llengua dels locutors (p.297), les instruccions d'avaluació de la competència de la llengua -català i castellà- dels locutors (p.298), el corpus de treball (p.298-299), els scripts de segmentació i l'anàlisi de les dades (p.300-324) i sintaxis models (p. 333)
Note: Inclou referències bibliogràfiques (p. 275-294)
Note: Tesi doctoral. Director: Jordi Cicres i Bosch. Universitat Pompeu Fabra. Departament de Traducció i de Ciències del llenguatge. Institut Universitari de Lingüística aplicada. Data de defensa: 14 desembre 2016
Document: Estudi
Subject: Lingüística ; Bilingüisme ; Fonètica ; Interferències lingüístiques ; Variació lingüística ; Teoria lingüística ; Català ; Espanyol



La tesi al Repositori Digital de la UPF

La tesi al TDX

The record appears in these collections:
Document type > Studies

 Record created 2018-06-20, last modified 2018-06-21



   Favorit i Compartir