'En quina llengua ens parlarem?'. Negociacions de codi en una aula de P3 / Carles de Rosselló i Peralta
Rosselló i Peralta, Carles de

Data: 2010
Resum: De l'abstract: "En aquest article examinem la llengua d'interacció d'un grup d'alumnes de P3 d'un parvulari de Barcelona. L'anàlisi de les seqüències conversacionals ens permetrà veure que l'esquema bàsic dialògic és el manteniment de la llengua per part de cadascun dels participants. Aquest fet és, sens dubte, imputable a la manca de competència lingüística en L2. Això no obstant, aquesta explicació no dóna compte de tots els casos que presentem. És per aquest motiu que observarem la possibilitat que el capteniment lingüístic dels infants es degui, també, a la no-adquisició -encara- de les normes sociopragmàtiques que regeixen l'aparició del català i el castellà en un context sociolingüístic com el de Catalunya".
Nota: Bibliografia (p. 291-292)
Document: Estudi
Matèria: Sociolingüística ; Adquisició i aprenentatge ; Infants? ; Escoles ; Català ; Espanyol ; Barcelona ; Catalunya
Publicat a: Revista de Llengua i Dret, Núm. 54 (desembre 2010), p. 277-295 (Estudis sobre política lingüística i sociolingüística)




El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Estudis

 Registre creat el 2018-05-13, darrera modificació el 2018-05-14



   Favorit i Compartir